Stadtijd

Nederland, Ulvenhout

Wat is het toch heerlijk slapen in mijn camperbed!

Vandaag draaien we het om, wakker met zon en vanmiddag regen, dus vroeg op pad.
Ga een fotowandeling maken door Breda, (zelf :-) :-)) gevonden op internet, twee vliegen in één klap, heb er zin in, maar eerst even het dagelijks noodzakelijke, douchen, eten, spullen bij elkaar en op de fiets.

Kijken of ik er weer een mooi verhaal van kan breien vandaag, overslaan is geen optie geloof ik, iedereen kijkt er naar uit en daar doe ik het ook voor :-)

Ik bekijk de route en zie dat deze van A naar B gaat, da's niet handig dus, moet wel op de fiets naar Breda, dus ook weer terug naar de plek waar ik mijn fiets achterlaat.
Besluit gewoon van plek naar plek te fietsen, kijken waar ik terecht kom. Het eerste stukje fiets ik weer door het bos, kom langs bekende en onbekende plekken.
In Breda aangekomen kom ik over de Ginnekenweg, daar zit Colins (restaurant), wil even bedanken voor het heerlijke eetkado van afgelopen zondag, helaas zijn ze niet aanwezig, maar er komt een dame aan, zij vraagt of ze me kan helpen, dus ik vertel het verhaal, zij is de zus van Colin en heeft een restaurant een stukje verder, Tante Lein, Aziatisch eten, dus om te onthoudenI. Ik vraag of ze alleen maar bezorgen voor 2, zegt ze, bel maar hoor ik regel wel iets. Zo leuk! Ze brengt het bedankje over aan Colin.

Breda heeft mooie statige lanen, in het centrum de volle terrassen, het kasteel, de koepel en de haven.
Even wat drinken en eten in een mooi parkje met een enorme fontein. Iets verderop zie ik een reuzenrad, maar even op af en op het veld erbij een snacktent waar ze verse chorros verkopen, die laat ik niet aan mijn neus voorbij gaan, heerlijk in het zonnetje opgesnoept, mijn lunch voor vandaag :-)
Een hele bijzondere woonwijk, met veel hoogbouw aan het nonnenveld. Het Chassé theater, oud en nieuw prachtig verweven. De oude soldatenstraat, mooi gerestaureerd. Een parkeerterrein met heel veel streetart. Zeker veel te fotograferen voor deze Japanner.
Op de terugweg kom ik langs supersandwich, heel druk, daar neem ik aspergesoep mee voor vanavond, heerlijk met een stokbroodje.

Het was heerlijk fietsweer, zon, wolken en af een toe een drup, want meer dan een drup valt er (nog) niet, genoten van alle moois wat er aan me voorbij kwam.

Ik ben nog niet terug in mijn campertje of het begint te gieten, wat een mazzel.
Lekker even puzzelen dan maar, naar buiten zal het niet meer worden vandaag.

Nog geen Annie tegengekomen en Appie is in geen velden of wegen meer te zien :-), ach ik heb toch wel iets te vertellen ook zonder de een of ander.
Het is heel rustig op de camping, veel vaste staanplaatsen, waarvan de bewoners er doordeweek niet zijn. Ik vind het prima.

Tot morgen weer, welterusten voor straks!
Houdoe

Morgen komt Martijn op de motor, gezellig! En natuurlijk mijn lieve vrienden, Frans en Ina.