Weer naar huis

Jordanië, 77110 Aqaba

Maar pas halverwege de avond, dus we kunnen nog bijna een halve dag genieten van het strand en de Rode Zee. Het is een flink stuk rijden naar Amman en we gaan ook nog van een late lunch genieten.

Ik maak nog een fotorondje, het is hier prachtig op het resort.
Maar de tijd van gaan is gekomen, helaas!!

Wat een fijn en mooi land is Jordanië, heel gastvrij, heerlijk eten én niet te vergeten het prachtige weer.
Het toerisme ligt hier volkomen op zijn gat, zo'n 80% minder en daar moet het land het grotendeels van hebben. Zo zonde, want hier is het zó goed vertoeven!!

Het is best een lange busrit, wel met een aantal sanitaire stops, maar toch.
Margreet en nog een aantal van de groep hebben last van hun darmen, Wanda deelt Imonium uit en dat helpt snel gelukkig.

Ruim op tijd op het vliegveld, alles gaat soepeltjes, helaas mag hier het water weer niet mee. Maar mijn blikje cola blijft in de tas ;-), niet gezien.
We maken ons laatste geld op bij de McDonald, moet zelfs een 1/2 jd bietsen, maar geen punt, muntjes heeft iedereen nog wel over. Na de douane nieuw water gekocht, kunnen we er weer tegen.

Toch nog gedoe op het eind, we hebben gezamenlijk een envelop rond laten gaan voor Moawia. Rick overhandigt de envelop met een praatje. Op het vliegveld spreekt Moawia hem nog even aan op de inhoud, waar hij het totaal niet mee eens is. Jammer en heel bijzonder. Het was te weinig naar zijn zin. En hij wilde dat Rick de groep erop aansprak, niet dus, "take it or leave it", dat is wat hij Moawia meegaf.
En anders vraag je de NRV om salarisverhoging. Wij hebben het niet meegekregen, gelukkig maar.

De douane door en op naar de gate. Schrik, een aantal krijgen de annulering van onze vlucht door via de Schipholapp, ik ga wel even naar het vertrekbord kijken en daar staat de vlucht gewoon nog op. Foutje bedankt, ook ik krijg de melding en je schrikt toch even. Volgende keer die app maar niet meer gebruiken.
We vertrekken zelfs een half uurtje eerder, lekker hoor. Ik ga een tukkie doen op deze gehorige vlucht. Een grote groep maakt veel lawaai, teveel. Toch slaap ik een groot deel van de vlucht, zo gaat de tijd snel en dat zonder slaappil en whisky ;-). We zijn om 23.30 uur op Schiphol, waar Kees ons wat later al tegemoet komt, maar eerst afscheid, dat hebben we eigenlijk al via de groepsapp gedaan, maar van Wanda en Tineke doen we dat toch wel even persoonlijk. Was heel gezellig samen en we gaan hun zeker terugzien.

Erg fijn naar huis gebracht te worden. Meteen mijn kleding en spullen mee. Gooi alles neer, app de familie dat ik er weer ben, morgen Coco naar de garage brengen voor de APK, daarna vind ik de berg was wel weer terug. Én gaan jullie nog wat foto' s zien.