Terug naar het Lauwersmeer en naar "Lauwersmeerplezier"

Nederland, Burgum

Vanochtend reed ik met een stralend blauwe lucht naar Lauwersoog. Ik dacht het is "Leven als God in Frankrijk" de vele rotondes en de ook vele aanwezige zonnebloemen, deden me ieg zeker ook aan Frankrijk denken, om de 800m zei Miep, rechtdoor bij de rotonde. Maar het is gewoon Nederland, met dit weer heb je geen buitenland nodig, Nederland is ook prachtig, vooral het Noorden, ik ben er toch wel een beetje aan verknocht.

Het was zó prachtig daar, 3 jaar geleden (mijn eerste campertocht), dat ik graag nog eens terug wilde en nu kwam ik er toch langs.
Kijken of ik nu wel met de boot over het wad kan naar Schiermonnikoog.
En dat gaat lukken, ik heb een Zeehonden tocht vanaf de haven hier geboekt voor morgenavond. Kijk ernaar uit en hoop dan wel zeehondjes te zien.

Lauwersoog telt slechts 150 inwoners en ontstond na de indijking van de Lauwerszee tot het Lauwersmeer, eind jaren 60. Het is een belangrijke vissershaven en heeft een eigen visafslag, waar veel Deense vissers regelmatig aanleggen.

Ik heb weer een mooi stekkie aan het water. Het is wel weer wat gaan betrekken, maar ach, ook dat is prima en het gaat alweer opentrekken.

Op de buurcamping verse broodjes gehaald, verder is hier niet echt veel te winkelen.

In mijn voortuin genoeg te zien, het Lauwersmeer voor de deur en een drukte met de vele bootjes die voorbij komen, goed vertoeven.

Heb aso Duitsers als buur, de hele dag zitten ze in de camper met de tv keihard aan, dan gaat ook nog eens het raam open, heel fijn!
Ik heb al iets gezegd, maar Oostindisch, nee, Duits doof, toen heb ik het ze maar verteld in gebarentaal, vingers in mijn oren en kappen gebaar, nou dat hielp.

Heerlijke lekkerbek met frietjes gehaald in de haven en later terug voor een softijsje, wat een toeters geven ze hier :-). Lekker aan de haven opgepeuzeld. Genieten van het laatste zonnetje in mijn voortuin. De deur kon vandaag nog heerlijk open blijven, voor het eerst niet te fris.

Een stukje verder staat een Fries echtpaar, zo gezellig. Kon ik gelukkig vandaag ook nog kletsen :-) ;-).

Zometeen een fietstochtje knopen voor morgen. Fijne avond, bye bye.

Ha Yvonne, Leuke dag vandaag. En morgen alvast weer een boottochtje in the pocket. Lekker hoor. Groet Ron