Dag 17 Langkawi

Maleisië,

Vanochtend wordt het de mangrove tour. Als het goed is, is het in de ochtend droog.
Eerst maar eens genieten van het ontbijtbuffet. Dat moet nogal bijzonder zijn, ik ga het meemaken. En bijzonder was het, het beste van de hele reis. De dag begon nat, na het ontbijt werd het gelukkig droog, zelfs met een waterig zonnetje, loop door het prachtige zwembad naar het strand, idd een waar tropisch oord, zoals jullie zien! Daar hoort wel mooi weer bij!

Op Langkawi vind je geen massatoerisme, wél landelijke dorpjes, (duty free) winkels, restaurantjes en vooral vele prachtige, verlaten stranden. Je kunt er vanalles ondernemen oa fietsen, windsurfen of snorkelen. Wij hebben hier niet heel lang en vandaag blijft er geen tijd over om nog iets anders te ondernemen dan de mangrove tocht, helaas.

Fietsen zal het voor mij zeker niet gaan worden, dat niet lukken met die klutsknie :-).
Het is hier heuvel op en heuvel af en snorkelen ook niet ben ik bang. Jammer, maar ik wil het niet erger maken dan het is.
Maandag meteen een afspraak maken met de huisarts lijkt me het beste, toch maar goed naar laten kijken en daarna even niet teveel doen waarschijnlijk.

Jammer genoeg hebben we gisteren nog niet van kunnen genieten van eoa activiteit, het was vooral heel erg nat. Tropisch nat :-).

We zien toch nog iets van de leuke dorpjes, als het busje ons naar de boot brengt. We pikken ook een graantje mee van de Iron man, die hier gehouden wordt, triathlon voor gevorderden.
De mangrove tocht was geweldig en het weer vooral top.
We stoppen bij de "bat"grot, prachtige stalagmieten- en stalactieten formaties, waar zich duizenden vleermuizen tussen hebben verschanst, we mogen de leuningen niet aanraken vanwege de poep.
Stom genoeg heb ik vergeten mijn camera batterij op capaciteit te checken en ja natuurlijk, na een paar foto's leeg, volle accu in mijn rugzak en die staat in de boot. Thea stuurt ze vanmiddag wel op, sowieso delen we allemaal veel plaatjes met elkaar.
Stukje varen en een bezoekje brengen aan een viskwekerij, van kreeft tot reuzengarnaal en van kogelvis tot rog en veel daar tussenin, is hier te vinden, je mag je eigen maaltje aanwijzen, maar wij varen verder tot we apen tegenkomen, daar liggen we dan een tijdje stil, geweldig!
De plek waar de zeearend en de rode arend druk aan het vliegen zijn, is om stil van te worden.
Als laatste een stop op Robinson eiland, de laatste editie is hier opgenomen, hoe cool om dat te zien, wel veel rommel op het strand.
Onze guide heeft heerlijke (gele)watermeloen voor ons meegenomen, de apen, die ook hier in grote getalen aanwezig zijn, vechten om de overgebleven stukken schil.
Terug naar het beginpunt, het wordt donkerder en donkerder, onweer en stortregen, de bootsman brengt ons in bliksemvaart terug, Caroline en Gerard zitten voorin en zijn doorweekt, het mag de pret niet drukken, we hebben genoten met zijn negenen. Het busje brengt ons weer naar het resort, de weg heeft inmiddels meer weg van een rivier, de modder stroomt over de weg.

We eten samen nog iets in het restaurant, wat trouwens net zo chaotisch verloopt als gisterenavond, maar de clubsandwich smaakte heerlijk, dat maakt dan weer veel goed.
Inmiddels loopt het alweer tegen 4 uur als ik terug ben in mijn huis op palen.

Alice komt een uurtje later kloppen of ik nog mee terug ga naar het restaurant, maar ik zit nog vol, dus blijf lekker binnen, geen zin om weer kleddernat te worden.

Geniet van de plaatjes, tot morgen, mijn laatste dag in dit mooie en fijne land.

Ha Yvonne. Gelukkig nog een mooie dag gehad. En wat gaat het toch snel. Mooie foto's weer. Groet Ron

Ron 2022-11-05 17:50:48

Hallo Yvonne Spijtig van het weer, maar toch weer leuke plaatjes. Love it Ik vertrek 15/11 naar Thailand, island hopping, hoop op beter weer, want nu regen,regen Geniet nog van je reis en verzorg je goed Groetjes