Dag 15

Indonesië, Kuta

Hallo lieve volgers,

Weer vroeg dag, om 8u worden we opgehaald voor onze 2e excursie, de Vulkaantocht.
We hebben vandaag, zo te zien, een leukere gids dan vandeweek, Ragman, hij is grappig, verteld met een Indo accent en trek daarbij gekke bekken. Hij zegt in elke zin, mevrouw of meneer in het algemeen, komisch!

Eerst zien we de traditionele Barongdansen met een gamelanorkest, toch ook weer bijzonder. Ik zit tussen een groep Boedistische monnikken, omdat ik daar op een prima plekje zit om mooie foto's te kunnen maken. Volgens Margreetje, die een stuk achter me zit, vinden ze het prachtig dat ik bij ze zit en zijn ze gezellig met elkaar aan het gebaren en naar me aan het kijken, leuk, ik tussen een groep oranje mannen.

Onderweg brengen we een bezoek aan een houtsnijwerkatelier, prachtig en mooi om te zien hoe die mensen met kleine beitels zo'n kunstwerk kunnen maken, met tandenborstels wordt het hout opgepoetst. Ze zitten de hele dag in kleermakerszit, jeetje mijn benen hadden al tien keer gaan slapen waarschijnlijk, maar hier is het gewoon, heel veel mensen zitten zo of op hun hurken.
Ik zie prachtige beeldjes. @Lilian jij zou de houtsoorten geweldig vinden.
De prijzen zijn veel te hoog, waardoor ze bijna niets verkopen, niet heel handig, naar mijn idee.

Een aantal van de groep hebben trek in koffie en daardoor komen we terecht op een specerijen plantage, waar ook de luwak koffie wordt gebrand.
Luwak is een soort katachtig vosje die koffiebonen te eten krijgt, ze weer uitpoept, daarna worden de bonen gebrand. Deze koffie is de duurste ter wereld, qua smaak te vergelijken met espressokoffie.
We krijgen een aantal soorten koffie en thee te proeven, lekker, vooral de vanille koffie en de lemon thee. We lopen nog wat rond over de plantage, prachtig, helaas een buitje, maar dit keer maar een kleintje, het klaart zelfs wat op.
We krijgen een paar kruidnagelzaadjes, kijken of die thuis iets gaan doen, zou leuk zijn.

Vervolgens gaan we naar het dorpje Kintamani, vanwaar we een prachtig uitzicht hebben op de Batur vulkaan en het Batur meer, we hebben geluk volgens een oud Indisch dametje daar, vanaf 5 uur 's ochtends was het totaal bewolkt en wij kwamen en de wolken trokken weg, we hebben het verdiend zeeker ;-). Hier eten we een klein hapje, lekker loempia's met een soort gebakken rijstnoedels.

Daarna gaan we naar de heilige watertempel van Tampaksiring. Wat een belevenis, zo indrukwekkend. Mensen gaan het water in, om zich onder de stromende bronnen te wassen en een wens te doen. Wij houden onze handen eronder om het water op te vangen en hebben natuurlijk allemaal onze eigen wensen. Het tempelcomplex is prachtig, bij toeval kunnen we nog een offerceremonie bijwonen.

Deze mooie dag is alweer om en gaan op de terugweg en ja hoor, we hebben onze snuffer weer, voor het laatste stukje van de rit naar ons hotel.

We eten weer lekker aan het strand, ons vaste plekje inmiddels. Een ober vindt me wel heel erg leuk, zo leuk zelfs dat hij een verzoeknummer aanvraagt bij het bandje van vanavond, ik voel me vereerd, haha grapje, maar toch leuk. En dat 2 keer op 1 dag, al de mannelijke aandacht, ach ja, aan mij is het niet besteed, de leukste vrouw wacht thuis op me!!

Alle mensen zijn zo vriendelijk en behulpzaam hier! Niets is ze teveel en altijd met een glimlach!

Heerlijk nog even relaxen, pindatten, appen en weer ons bedje in, morgen een nietsdoe dagje, heerlijk.

Wel, je doet heel wat mooie ervaringen op. Moet geweldig zijn. Weet niet of ik woensdag naar pa ga. Ma heeft inderdaad kwaadaardige vorm van huidkanker. Moet het ziekenhuis in om het e.e.a. te laten wegsnijden. Als het meezit is het een dagopname, Geen algehele narcose, maar plaatselijk met een rousje. Ze is er redelijk onder. Op z'n vroegst woensdag, maar kan ook later worden. Weet dus ook niet of ik het weekeinde naar de boot ga. Het einde van je reis begint te naderen. Gaat denk ik veel te snel voor je. Laat je verder nog wel weten hoe of wat met ma en pa. Groetjes en amuseer jullie.

Gertjan 2013-05-27 21:21:22

Wens haar sterkte!! Ik hoor het wel. Jij niet te druk maken he!! Wij genieten zeker, helaas niet van het weer, vanochtend heerlijk zon en in het zwembad, nu weer onweer en het lijkt weer niet meer droog te gaan worden. x

ivie74 2013-05-28 09:31:27

Ha livie .....mooie dag klinkt ....gevarieerd. Top ..geniet maar lekker lief. Kijkuit naar je verhalen en foto's