Dag 32 Reisdag 243 km Castropol - Deva (Gijon)

Spanje, Gijón

Vandaag rijd ik een mooie route door de bergen.

De uitgezette route is werkelijk adembenemend.
Ik komt door vele authentieke bergdorpjes, langs een schitterend stuwmuur, met bijzondere gebouwen tegen de bergwand en door prachtige bossen. Lekker slingerde slang, daar hou ik van. Het schiet toch best nog op. Helaas zie ik de wilde paarden, die hier moeten rondlopen niet, wel gezellig de koeien, die gewoon naast de weg liggen te herkauwen. Gelukkig is het redelijk mooi weer en is er pas in de middag wat regen voorspeld. Het klopt ook nog. Als ik bij
Winkelcentrum Parque Asturia bij Avilés, (is een groot winkelcentrum met allerlei winkels) aankom, begint het te druppelen, maar dat is minimaal, pas aan het begin van de avond gaat het weer plenzen.
Ik loop wat rond door het enorme shopgebeuren, maar ben er snel klaar mee. Paar boodschappen bij Leclerc en ga naar de camping, de laatste 20 km over de snelweg.

Camping Deva-Gijon, Camín de la Pasadiella 85, 33394 Gijón, tel: +34985133848

Een mooie camping waar we weer gezellig op een rijtje staan én natuurlijk beginnen met een biertje, vandaag bij Rinus en Ans.
Het grootste deel van de groep gaat eten in het camping restaurant, ik sla deze keer over, even rust en geen druk gekakel.
Lekker binnen, laat de regen maar vallen.
Morgen wordt het beter, hoop dat het nu echt zo is. Ben de regen inmiddels wel meer dan zat!

Tot morgen, fijne avond.

Ha Yvonne, mooie dag. Mooie foto's. Ik ben benieuwd naar de dag van morgen. Groet Ron

Ron 2023-06-21 20:42:06

Hoi Yvonne . Super gave foto’s , zoals gewoonlijk. . Geniet nog verder. Groetjes José