Dag 19

Sri Lanka, Koggala

6 juni, papa's verjaardag. Mede dankzij hem zitten we hier samen in Sri Lanka. Bedankt pap, we denken heel vaak aan je!

Onze laatste dag in het resort. We staan wat later op en lopen, na het ontbijt, naar de steltvissers, kijken of er iets te zien valt. Nicoline vertelde ons nog, dat het inmiddels een toeristisch spektakel is geworden en de vissers 1000 rps vragen voor het maken van foto's. Dat gaan wij dus niet doen, maar kijken kost niets, toch 😊, zoals echte Hollanders betaamt. Maar veel viel er idd niet te zien, wel stelten in de zee, maar geen visser te bekennen.
We konden, in tegenstelling tot gisteren, helemaal langs het strand lopen en de schade van de afgelopen weken zien. Heel veel zand en palmen weggeslagen door de zee en veel troep uit de zee op de kant. Na de moesson is er erg veel te ruimen en herstellen hier. Elk jaar gebeurt het, maar dit jaar extreem.
Even relaxen op de kamer, bijkomen van de hitte, een wandeling door het mulle zand, is een beetje veel van het goede, met deze warmte, pffff.

Vanmiddag na de lunch naar Galle met de tuktuk. Ons mannetje staat al te wachten en komt zwaaiend op ons af. Hij rijdt ons naar het Galle fort met een paar fotostops onderweg, de vis-en fruitmarkt zijn altijd fotowaardig.
Ook in Galle houdt de zee huis, het water komt over de reling de straat op zelfs. De vissen op de markt worden nat gehouden.
We wandelen straatje voor straatje door het Fort, kopen wat souvenirs. Drinken heerlijke ice-cafe en eten bij een leuk tentje, wat we van de week al hadden gezien. Lekker met z'n tweetjes, even los te van de drukte van onze groep.

Ons mannetje staat op het afgesproken punt te wachten en we rijden in het donker terug naar ons hotel, gaaf, maar best enerverend, alles rijdt kris kras door elkaar, links, rechts wordt er ingehaald, het maakt hier niets uit. Het meeste verkeer rijdt zelfs zonder licht.
Het is nog een bedrijvigheid van jewelste. De avond begint hier te leven.
Kraampje na kraampje, een drukte van belang.

Helaas alweer de koffer pakken, morgen terug naar Negombo voor de allerlaatste nacht in Sri Lanka!

The Long Beach Resort, Matara Road.