Dag 21

Nederland, Schiphol

Om 6.30u, met een ontbijtdoosje, op weg voor de laatste 30,82 wegkilometers naar de luchthaven voor onze terugvlucht van Colombo, via Dubai naar Amsterdam, waar we dezelfde dag nog aankomen.
Het is weer een helse busrit. Onze chauffeur maakt er iets van, hij krijgt waarschijnlijk punten voor een bijna aanrijding. Gelukkig hebben we deze man niet de hele vakantie als driver gehad.

We drinken koffie bij "coffee bean" wat weer creatief rekenen betekent. We moeten 1770rps (€10,60) betalen voor
2 cappucino, betaal met 2000rps, gewoon 230rps terug zou je zeggen, nee, krijg 30rps terug, zeg dat het niet klopt, hij laat het op zijn rekenmachine zien en zegt oké geeft er 100rps bij, ik zeg no no, sorry zegt hij, pakt mijn 100rps terug en geeft me een ander biljet van 100rps, kijk hem aan, dat helpt en krijg er nog 100rps bij creatief boekhouden haha, daar zijn ze goed in hier!
Lopen nog wat rond langs de winkeltjes, om onze laatste 740rps (€4,40) kwijt te kunnen. 😀🐮
Hier zijn de winkeltjes schrikbarend duur, zo'n 4x de prijs dan in de stadjes. Nog even snel verdienen, voordat je het land uitgaat. Drank bij de taxfree is duurder dan in Nederland bij de Gall&Gall.
Netjes op tijd in Dubai, onze vlucht naar Amsterdam is iets verlaat.
Hopen dat het niet echt lang gaat duren. We lopen even langs alle glitter en glamour, maar ook in Dubai is het ontzettend duur! Wel grappig om te zien, goud, zilver, de duurste whiskey's, horloges en camera's, miljonairwaardig haha en dat zijn wij nou net niet.

We worden opgewacht door Vanja, Ruby en Gertjan. Drinken nog iets met elkaar op Schiphol en gaan huiswaarts.

Van Schiphol naar Gouda 42,71 km.