Naar Münster

Duitsland, Bakum

Met de stille trom vertrokken, geen boer of boerin te zien. Boter bij de vis, was het gisteren, dus had al betaald.

Voordat ik de autobahn op ga moet ik nog tanken, maar ook hier kan ik mijn bankpas niet gebruiken en er is geen kantoortje, dus verder, ik vraag het nog aan een monteur die daar bezig is en hij geeft een goede tip, vlak voor de autobahn is een Autohoff en daar lukt het vast, zegt hij én idd, Coco kan er weer mee vooruit.

100 km rijden en wéér werken aan de weg, 32 km "Baustelle" en druk, pfff. De vrachtwagens mogen niet inhalen, dus rijden ze allemaal rechts, gelukkig val ik binnen de breedte marge en ik pas er net langs om in te halen, wel zeker 100 op dat stuk.

Ik heb een plekje gevonden vlak buiten het stadje (4,5km), bij een manege, ik dacht, nu maar een ander luchtje ipv een mesthoop ;-).
Was nog lastig, blijkbaar is het vrij druk, het wordt natuurlijk weekend, er was veel vol of niet te reserveren, maar het is gelukt en heb kunnen boeken, ieg voor 2 nachten.

Én ik kan fietsen naar de Altstadt, leuk!
Ik was er ooit al eens, lang geleden, ja idd :-), in een vorig leven, in de kerstmarktperiode, maar ook in oktober 2021, in mijn Twentecamperrit. Ook de Aasee is in de buurt, ik amuseer me wel weer, zeker met dit prachtige weer.

Zit lekker voor Coco, beentjes omhoog, een spelletje te doen, komt er z'on wolk spreeuwen over, ik denk nog, als ze maar niet op me poepen en ja, natuurlijk, ik voel tik, tik, tik en heb 3 flatsen op me, hoeveel geluk kun je hebben :-).

Heb eigenlijk niets gedaan vanmiddag, beetje gelummeld, gelezen en rondgelopen over het enorme bedrijf.
Ik sta bijna tegen de paardenstal aan en wordt in de gaten gehouden door een prachtige merrie, bruin met witte vlekken en mooie witte manen, ze heet "Chocolate and Milk", heel toepasselijk. Af en toe hinnikt ze eens naar me. Er loopt een schattig mini poesje rond, niet bang van de paarden, maar wel van mij, helaas.

Een dagje lanterfanten mag ook en met deze hitte zelfs wel heel fijn.
Morgen fietsen naar de Aasee en de Altstadt van Münster.

Hoop dat Coco nog een beetje afkoelt van binnen, want ze heeft het erg warm.

Fijne vrijdagavond.

Mooi verhaal weer en foto’s. Extended vacation! Dat doe je goed. Veel plezier en vooral cultuur in Münster. Wij zitten inmiddels weer voor het Hollandse 20.00 journaal. (Maar wel eerst een afkoelende racefietstochtje) groetjes Monique Ja, wat een mazzel heb ik toch. Morgen fietsen naar de stad en een meertje. Groetjes Yvonne