Yerseke

Nederland, Burgh-Haamstede

Gisteren avond werd het weer snel minder, frisjes en veel wind, zoveel dat ik mijn oordopjes maar in heb gedaan met slapen, alles wiebelde en rammelde buiten. Nog wel even getwijfeld om de luifel in te halen, maar ik had geen zin mijn bed weer uit te gaan, gelukkig is het meegevallen op een paar druppels na.

Nu nog steeds wel veel wind, maar redelijk blauw met wolken, wel een graad of wat kouder ineens, maar dat mag de pret niet drukken.
Ben er klaar voor, Yerseke, ben benieuwd, ben er nog nooit geweest. Kees en Margreet halen me op met de auto, dat is top, een eigen taxi :-) :-)
Nu maar even snel opschieten, om 11 uur zijn ze er, klokslag :-)

Fijne dag allemaal.

Een klein uurtje rijden later zijn we er, parkeren is een makkie, kunnen gewoon langs de weg staan, druk is het hier nog niet echt. Wel in de restaurants, waar je overal mosselen en oesters kunt eten. Wij willen eerst de kwekerij in werking zien en Margreetje is al op een dame bij een restaurant afgestapt en tuurlijk mogen we de kwekerij op, goed geregeld Margreetje. Maar ze zijn er op ingesteld, er is zelfs een soort mini museum waar het hele proces wordt uitgelegd. Verder op de kwekerij zelf is niet zoveel te zien.
We hadden alvast een tafeltje besteld in het restaurant voordat het ineens vol is, het is best druk.
We hebben een leuk tafeltje in een hoek, het is leuk ingedeeld met schermen van dozen met hun logo erop tussen de tafels. Privacy én Coronaproof!
Echt heerlijk gegeten, ik gegratineerde mosseltjes, Kees wilde heel graag oesters en Margreet en klein mosselpannetje, natuurlijk met een heerlijk wit wijntje, wat hebben we het toch slecht :-) :-)

Na de lunch lopen we nog een stukje en ik zie ineens een paar mannen aan het werk, ze halen de oesters uit het water, storten ze in een grote bak, vanwaar ze op een lopende band verder de hal ingaan, waar ze in manden terecht komen, klaar om te verpakken in de bekende houten dozen voor de verkoop. Kees zit al in de auto en wij zijn bij het mannetje blijven plakken, dit duurt langer dan bedacht en Kees komt maar eens kijken waar we blijven :-)

Kees neemt een andere route terug, over de Zeelandbrug. We herkennen veel plekken waar we eerder deze week al hebben gefietst, grappig. We hebben al zoveel van Zeeland gezien deze week. Het is inmiddels weer stralend blauw geworden, wat een mazzel hebben we toch.
Zij zetten mij op de camping bij mijn veldje af, we nemen afscheid (Kees en Margreet gaan morgenochtend naar huis).
Het is nog vroeg en ik wil toch de vuurtoren nog wel even zien, dus ik ga nog lekker een stukje fietsen. Wordt een reis met omwegen, 2 wegafsluitingen zorgen ervoor dat ik wel heel erg omrijd om bij de vuurtoren te kunnen komen, die dan ook nog midden in de bomen staat en zelfs in de steigers tot halverwege, maar het bovenste deel zag er ieg prachtig uit. Inmiddels weet ik aardig de weg en vermijd op de terugweg de afsluitingen.
Doe even boodschappen bij de appie en dacht, ik neem maar een grote kar, ik heb nogal wat nodig :-) :-) grapje, (de kar stond ergens in de berm in Waddinxveen vorige week). Ik koop nu die heerlijk redvelvet muffin, die ik vandeweek al zo graag wilde, maar het winkeltje dicht was. Ik breng mijn boodschappen thuis (mijn camper) en ga nog even het aardappelveld om de hoek fotograferen, waar ik tevens mijn maaltje aardappelen voor vanavond scoor, zie foto.
En jullie zullen het niet geloven, ik heb nog nooit zulke lekkere aardappelen gegeten, echt waar! Ik denk dat ik er morgen nog maar even een maaltje ga leasen :-)
Een pruttelkoffie mét de redvelvet muffin, maken mijn dag compleet!!
Nu even niets meer, beetje tv kijken op mijn tablet als de wifi het weer doet, want die ligt er even uit. Anders wordt het lekker lezen, nog met het thuisfront bellen en lekker slapen.

Tot morgen, nog geen plannen, zie wel waar ik zin in heb.