Honfleur

Frankrijk, Honfleur

Goedemorgen zonder zorgen, heerlijk geslapen en het zonnetje schijnt weer! Ieg vanochtend, voor vanmiddag hangt er weer regen in de lucht. Dus vroeg uit de veren voor mijn stadswandeling in Honfleur.

Ongelooflijk hoe stil het hier was vannacht, met zóveel campers, die toch redelijk dicht bij elkaar staan. Ik hoorde dat er 240 kunnen staan en het staat elke dag vol.
Vooral de Franse grijze golf is onderweg, veel Engelsen, wat Belgen, maar relatief weinig Nederlanders.

Het is wel te merken dat het tegen de herfst gaat lopen, s'nachts kouder en ook vochtiger, maar ook prima, zolang het overdag nog lekker is én ik heb mijn lekker warme dekbed :-).

Bye bye zwaai zwaai tot later.

Pak de fiets om naar het centrum te gaan , maar dat is niet echt nodig, het is niet meer dan een minuut of 10 lopen.
Stop bij de Tourist info en krijg een kaart met diverse wandelingen, ik doe de stadswandeling langs de bezienswaardigheden en parkeer mijn fiets aan de rekken bij de tourist info voor de deur, wel zo handig, die vind ik altijd terug :-). Pak straks de fiets weer om nog de haven van Le Havre, aan de overkant te zien.

Wat een leuk stadje, ik was er in een ver verleden al een keer of twee, maar het is nog steeds bruisend. Mooie vakwerkhuizen, leuke terrassen langs het visserhaventje, heel veel kunst galerieën en de lokale dranken, calvados en cider, die in vele shops te krijgen zijn, maar ook allerlei soorten zout, caramel en blikjes sardientjes, teveel om op te noemen. De musea ga ik voorbij vandaag, want ook die zijn er hier genoeg. Een gave binnentuin,ook met kunst, de wandeling laat alles van hier goed zien. Ik doe er natuurlijk veel langer over, dan de anderhalf uur die er wordt aangegeven, maar ik heb de tijd en het weer is nog steeds top.

Ik neem onderweg een heerlijke kip sandwich mee voor een late lunch.
In de middag nog de Lidl aangedaan, die is twee keer vallen hier vandaan. En meteen het Blockhaus du Gare bekeken, ook hier dus weer een bunker.

Ria belt, de whatsapp komt weer niet door, zij hebben al geboekt bij de NKC, dus ik snel ook proberen, top gelukt.
Ach pas voor volgend jaar augustus, maar het kan maar vast vast staan, zeker omdat we met elkaar willen. Fijn vooruitzicht!

Straks de foto's van vandaag online en de route klaarzetten in Miep voor de nieuwe belevenis van morgen. De eerste dag van de landingsstranden.

De bui is toch gekomen, een behoorlijke onweersbui en daarna schijnt gewoon de zon weer, maar er zit nog meer in de lucht, ik zit lekker binnen in mijn Coco :-)