Tijd om weer een stukje te rijden.

Italië, Peschiera del Garda

Op weg naar Basel.

Ik was vroeg wakker en alles had ik gisterenavond al klaar, dus gaan maar. Nog tanken en op voor bijna 500 km.

100 km naar Milaan dat ging even lekker, doorkachelen over een perfecte (tol)weg, dat was wel wat anders dan de hobbelwegen van de afgelopen weken, maar dan file en wel van bijna 3 kwartier pfff, chaos na de tolpoort, 12 poorten komen uit op de 3 baans weg, dat, iedereen kan bedenken dat dat niet lukt, weer oponthoud. Er staat zelfs een bord dat een botsing normaal is, wat een grapjassen die Italianen, maar niet heus. Ook kom ik een vrachtwagen band tegen op mijn pad, of ieg het overblijfsel daarvan, ik kan niet uitwijken en rijd erover heen, er blijft een stuk onder de bus hangen, gelukkig ben ik het ook weer kwijtgeraakt, wat een dag! Een kleine beweegpauze en weer door, op weg naar de Gotthardtunnel, maar een stuk ervoor zijn wegwerkzaamheden en ik sta weer zo'n kleine 3 kwartier in de file, maar mag niet links rijden, want ik ben 5 cm te breed, dus rechts tussen de vrachtwagens, meter voor meter. Heb trek gekregen en ga de weg weer af om te lunchen, verder naar de tunnel waar ik dan wel gewoon door kan rijden, wel dmv de dosseerlichten, maar ieg geen file.
Mijn doel Bad Bellingen ga ik niet halen, ben het zat, want ben weer in de volgende file, dit keer voor Basel beland, ik kijk waar een camping is en wat een geluk, weg af, 4 km verderop en nog wel aan de Rijn op 9,5 km van het centrum van Basel, toch nog geluk vandaag.

Een campingbaas is er niet te vinden, vraag aan Nederlanders, die er al staan, hoe het hier werkt, zet maar ergens neer, morgen is hij er weer, ik ga het zien. Krijg meteen een biertje als ik op mijn plek sta, altijd aanspraak.
Weer een arts op mijn pad, een internist van de VU, dit keer had ik het niet direct bedacht. Een apart stel :-).
Ik heb ook geen stroom, er is een verloopstekker nodig, maar ja de baas is er niet.

M&R hebben me wat tips gegeven en morgen ga ik weer met mijn fietsje op pad.

Nu bijkomen van een hectisch dagje rijden.
Ik krijg hoog bezoek van 2 zwanen voor mijn camper, haal een paar boterhammen, die ze zo uit mijn hand eten, het blikje bier vinden ze trouwens ook heel interessant.
Tot morgen!

Nou, bent best een stuk opgeschoten. Lekker om Basel morgen te bekijken. Zeker op een fiets. Ben benieuwd wat je van de stad vind. Rustig aan verder. Je bent er al! Groet, Ron