Wat gaat het worden

Frankrijk, Charny-sur-Meuse

Verder of blijven en afwachten op beter weer. De weerapps heb ik uit en te na bekeken, maar de komende 3 dagen wordt het prut en dat heb ik netjes gezegd :-).
Máár, dan wordt het beter, dagen achter elkaar! Ik kijk ernaar uit.
Als ik lees wat er hier en daar is gevallen heb ik nog wel een soort van mazzel gehad.

Het wordt dus veel lezen, puzzelen en slapen de volgende 3 dagen. Ik ga ieg naar de camping een stukje dichter bij Verdun, dan heb ik wat meer faciliteiten dan op de cp én een zwembad :-) :-), nou, daar zal ik zeker (geen) gebruik van maken, brrrrr.
Het zal niet meer worden, dan tussen de buien door iets ondernemen.

Ik houd jullie op de hoogte natuurlijk.
Zo eerst een rondje cp en dan verkassen

Wat was het weer anders vandaag! Geen druppel gevallen en de zon liet steeds vaker zien.
Ik heb de route naar de camping wat aangepast en onderweg wat historie meegepikt, allemaal uit, of ter herinnering aan de eerste wereldoorlog (1914-1918).
Ook heel bijzonder om te zien en duidelijk dat deze oorlog in een heel ander tijdperk heeft plaatsgevonden. Op het kaartje zie je, wat ik grotendeels heb bekeken, vanochtend. Heb zelfs via een smal bospaadje (was best spannend) de overblijfselen van een fort gezien.
Monumenten vind je hier bijna op elke hoek, het heeft een enorme impact gegeven, die 4 jaren aan het begijn van de vorige eeuw. En ook zoveel nog van terug te zien.

Fijne camping, weer aan het water en nu sta ik daar pal aan en met dit weer is het zalig. Was wel een gedoe Coco waterpas te krijgen, ook nog eens heel drassig, maar na een paar verplaatsingen (met beleid, mijn wielen slipten al door met het op de keggen rijden) op mijn plek, kreeg ik het voor elkaar.

Na een broodje, fiets eraf en naar de ondergrondse Citadel. Hoe gaaf was dat, in een karretje met VR bril op, door de tunnels, terwijl je in beeld en geluid werd meegenomen door de soldaten hoe het er in de tunnels aan toeging tijdens de oorlog. Echt een belevenis.
Ik pak nog de Kathedraal en een stukje centrum mee. Hoop dat het morgen nog een beetje droog is, want van Verdun wil ik nog wel wat meer zien. Én het is naar 8 minuten op de fiets.

Heerlijk gegeten in de brasserie op de camping, de bewaarde afwas gedaan en mezelf verwend met een heerlijke, lange warme douche, zalig. Luxe na de wissewasje op de camperplaatsen.

Het was een onverwachte prachtige dag.
Moe en voldaan straks mijn mandje in en alles nog even de revue laten passeren.

Welterusten voor straks.

Trouwens jullie zijn vast blij zonder de vetgedrukte stukjes, die jullie van mij gewend zijn, ja thuis wist ik nog niet waar ik terecht kwam en zonder wifi lukt het uitpluizen niet echt, dus moeten jullie het zonder doen.