Rust op de camping

Nederland, Burgh-Haamstede

Prachtig weer en de camper wekt me al tikkend (opwarming door de zon), wel een beetje laat, maar 10 uur slaap had ik blijkbaar nodig, na de fiets inspanning van gisteren en natuurlijk de hele dag in de buitenlucht. Ik kan er weer tegen.

Het weekend is voorbij en bijna iedereen van de vaste plekken is naar huis, lege plekken en caravans, lekker rustig :-)

Vandaag gaan Margreetje en Kees even hhen en weer naar huis, Margreet krijgt haar 2e vaccinatie, daar wil je wel even voor terug.
Ik ga een wandeling maken in de Zeepeduinen, maar eerst even op mijn gemakje het ochtendritueel :-).

Tot vanmiddag.

Op naar Slot Haamstede, het begin van de wandeltocht voor vandaag. Hier parkeer ik mijn fiets tegen de muur. Het slot is helaas nog gesloten wegens de corona maatregelen, maar ik kan ieg even de poort in, het is prachtig bewaard gebleven en imposant. Nu nog de goede kant op, jullie weten inmiddels dat dat voor mij wel een puntje is en ook vandaag loop ik natuurlijk eerst de verkeerde kant op, even vragen en ik ben op weg én volgens de app klopt dat ook gelukkig. De volgende bezienswaardigheid op de route is een bunkercomplex uit de tweede wereldoorlog, de hospitaalbunker en de walvisbunker zijn de bekendste, best indrukwekkend, ze zijn immens groot. Vanaf de walvisbunker ga ik de Zeepeduinen in. Het is een prachtig duingebied met duinmeren en zandverstuivingen. Er zijn geen paden, maar de routes worden duidelijk aangegeven met gekleurde paaltjes. ik loop grotendeels door rul zand, best zwaar. Halverwege ga ik over van de rode op de witte route (niet zo'n goed idee bleek later), het is er zo mooi dat ik nog wat langer van deze omgeving wil genieten en dat was een top idee, ik loop een kudde Schotse Hooglanders bijna letterlijk tegen het lijf, zij vinden mij het aankijken niet waard, dus ik maak van heel dichtbij foto's. Een klein stukje verder een stuk of 10 wilde shetlandpony's, die er leven om het gras kort te houden.
Bijna aan het eind zie ik een mooie bijenkast staan, nog even een foto maken, maar een bij had mij in het vizier en vloog zo tussen mijn gezicht en zonnebril en dacht ik laat mijn angel daar ook maar achter, midden tussen mijn wenkbrauwen, au, jaag de bij weg en kan heel snel de angel eruit trekken. Lijkt mee te vallen, straks maar verder zien. Na een kleine 9 km ben ik bijna bij de parkeerplaats, maar dat blijkt niet de juiste te zijn, dus nog even 3,5 km lopen naar het beginpunt, want daar staat natuurlijk mijn fiets :-)

Margreetje vroeg of ik mee ging eten bij hun buurcamping en dat was heerlijk en gezellig, nog een bakkie in het chalet en op de fiets weer terug naar mijn eigen stekkie, maar niet voor even de pannekoekmolen op de foto te zetten in het mooie avondzonnetje. Nog even naar huis bellen, pin schrijven en de foto's selecteren. Zo, mijn dag was weer wel besteed, mijn voeten hebben het gehad, dus straks lekker onderuit met een biertje, maak er morgen een relaxdagje van, misschien even naar het strand, ik zie wel wat de dag gaat brengen.

Welterusten en tot morgen lieve volgers!