Dag 19 Amazone

Peru, Puerto Maldonado

We worden om 5u gewekt. Het heeft de hele nacht geonweerd, dat doet het nog steeds en het regent pijpestelen, dus we besluiten niet mee te gaan en vanochtend lekker een beetje rond te hangen in de hangmat, ook lekker, zeker met de pittige reisdag van morgen in het verschiet!
Vannacht heeft me veel bulten opgeleverd, een aantal muggen heeft een feestje gehouden op mijn lijf. Ik zit vol met rode stippen en verrek van de jeuk, gelukkig mijn Franse zalfje bij me, maar daar is wel een flinke tube voor nodig. De komende nacht maar een T-shirt je aan.

Ook vandaag is de lunch in de lodge.

Vanmiddag varen we over de Madre de Dios rivier naar de kronkelige Gamitana, waar we een hengeltje uit kunnen gooien. We vissen met een stukje rundvlees aan een haakje, gewoon een nylon draadje aan een bamboe stokje. Inmiddels valt de eerste stortbui over ons heen, zelfs de poncholol helpt niet en binnen de kortste keren zijn we doorweekt, ach het mag de pret niet drukken. Het ziet er wel grappig uit zes mensen in poncho met een stokje in hun hand wat een lol 😀
De eerste vis vangt Michael, snel daarna vangt Anneke een aardige knoepert, daar blijft het bij. Viktor geeft aan dat het beter is terug te gaan, inmiddels onweert het weer behoorlijk.
Doorweekt, met het water in onze schoenen komen we terug. Ondanks het weer hebben we toch genoten.

Snel even douchen en voor een afzakkertje, een lekkere cocktail met zijn zessen.
Ik prop wat wc papier in mijn schoenen, doe dat zo'n keer of 10, hopen dat ik daar mijn schoenen mee droog krijg.

Avonds, tijdens en na het diner, luisteren we naar de mysterieuze geluiden uit de jungle. Michael krijgt zijn zelf gevangen vis gepresenteerd op een mooi bordje, toch leuk je eigen gevangen visje op te eten, al is de bereiding niet helemaal top.

Nog een bakje thee en dan de
tas pakken. Tot 22.00u, want dan is er licht in de duisternis.

Tot morgen, dan kunnen jullie onze jungleverhalen eindelijk lezen en zijn we weer in de bewoonde de wereld.