Dag 14

Sri Lanka, Tissamaharama

Vrije dag, dus een beetje uitslapen.
Maar wij willen toch ook nog wel iets van de omgeving zien. We willen daarvoor een tuktuk nemen. Marian heeft het gehoord en vraagt of ze met ons mee mag, natuurlijk geen probleem.
Zij is 78, de oudste van de groep, maar ik teken ervoor!
Vlak bij het hotel staat er een klaar en na even onderhandelen (ik) gaat hij ons een uur rondrijden door de omgeving.
Het is jonge jongen die zelf geniet van zijn land, hij glimlacht de hele rit en laat ons prachtige plekjes zien. De 3 stuppa's, het stuwmeer wat ook uit 3 delen bestaat. We zien vogels en natuurlijk badende waterbuffels (mijn vriendinnen), die me natuurlijk weer "goedemorgen wensen". We zien zelfs een arend. Badende mensen in een beekje. Het is weer indrukwekkend.
Als we terugkomen voelt Martijn zich niet ze lekker en gaat even liggen en ik heerlijk het zwembad in, kletsen met Marinka. Eten in de bar van de pool, het is weer knap warm. Parcatamol, ORS, patatjes en een cola, maakt dat hij zich snel beter voelt. Niet meegaan naar Yala was ook geen optie voor hem!

Na de lunch maken we een safari door het Yala National Park, we hebben samen deze optionele excursie uitgekozen als kado voor Martijn zijn verjaardag. We zijn benieuwd wat deze trip ons weer gaat brengen.
Een belevenis!! Een heel ander landschap dan onze vorige safari, prachtig, maar ook stoffig.
We zien buffels, reeën, heel veel verschillende vogels, krokodillen, apen en als klap op de vuurpijl héél véél olifanten. Onze rit van ruim 4 uur levert veel plaatjes en vooral mooie indrukken op.

We zijn laat terug, Martijn voelt zich toch weer minder en gaat na het eten direct liggen.

We krijgen een afsluitend praatje van Nicoline, waarbij ze 2 van de groep aanwijst als "opvallend" Marian als oudste en Martijn als jongste. Martijn krijgt het verhaal van Ganesha in stripvorm, ik neem het voor hem in ontvangst.

Nog even bellen met Vanja, helaas een slechte verbinding, dus iets korter dan gewend.
Ook ik ga maar slapen om Martijn niet te storen, morgen maar wat vroeger op voor de koffer.

Welterusten uit Tissa, morgen nog een druk programma voordat we worden afgezet bij ons strandhotel.