Overnachten bij de boer

Frankrijk, Colmar

De 3e etappe vandaag, niet zo heel veel km's, een kleine 188, dus tijd om onderweg van de omgeving- of een leuk stadje te genieten. Mijn routeplanner leidt me binnendoor, het worden heel veel plaatsjes, allemaal met minstens één rotonde, wel leuker rijden dan over de grote weg en het worden maar 15 km meer, maar wel ruim een uurtje langer, ach ik heb de tijd! En het was het meer dan waard! Ik heb me wel herhaaldelijk afgevraagd waar ik in vredesnaam terecht zou komen, leek of ik elke keer precies de andere kant op ging, maar het is goed gekomen, ik ben er en weer precies op de juiste plek! Mijn richtingsgevoel zegt natuurlijk helemaal niets :-).

Mooie campingplek in het plaatsje Ennetmoos, op camping Hostetten, met schitterend uitzicht op de bergen van Zwitserland. De camping zelf is boers :-), maar er hangt wel een SVR bord in het Nederlands, grappig.
Even relaxen in de natuur.
Het is wel een hele klim om er te komen en dat via een wel héél smal bergweggetje, dan ineens voelt mijn bus wel heel groot. Halverwege dat weggetje is al een deel(tje) van de camping, maar daar wil ik niet staan, hutje mutje en steil naar beneden lopen voor de wc en douche, dat geef ik dan ook aan en mag bij de boerderij zelf staan. Top, nog even een verloop stekker scoren en dan sta ik, lekker. Alles open gegooid, het is prachtig weer en best warm, maar klaag niet na al die regen van de eerste dagen.
Fietsen gaat het niet worden, té steil. Het wordt heerlijk relaxen voor de 3 drukke weken die komen gaan.
En ook met de camper niet, was best een gedoe om zo te staan dat de campingbeheerder tevreden was, dus blijf ik op mijn plek. Ook prima, goed vertoeven hier, wat het uitzicht betreft dan, er zijn inmiddels wat vaste gasten gekomen en die maken best herrie, ik kijk het vanavond aan en anders ga ik morgen gewoon een stukje verder.

Enetmoos is een gemeente in het Zwitserse kanton Nidwalden en telt 1953 inwoners.
Meer vertelt WIKIPEDIA er niet over :-).

Ik zie in de verte de kabelbaan en een prachtig meer, het meer van Alpnach.

Ik heb net even een bezoekje gebracht aan de drie koeien hier, ze zijn erg nieuwsgierig ieg en horen doe je ze al uit de verte, want ze hebben zo'n leuke alpenbel om en wat dan wel weer sneu is, een ring in hun neus.

Lekker gekookt, roerbak. Ik zit inmiddels binnen, de zon is achter de heuvels verdwenen en het koelt snel af hier in de bergen van Zwitserland.
Fijne avond, vast welterusten en tot morgen. Grüss Gott.

Je ben weer een stukje verder,en het mooie weer tegemoet.Yvonne. en mooie foto’s weer.