Nordstrand

Duitsland, Nordstrand

Het is eindelijk écht schitterend weer en zelfs warm, het werd tijd. Toch maar na mijn shake(ontbijt), een stukje fietsen. Dit wil ik graag nog beleven. Ik fiets naar de noordzijde van het eiland en volg de dijk naar rechts (in oostelijke richting). Met de polder aan de rechterzijde en het Wad links. Na ca. 10 km kom ik bij het smalspoorbaantje naar de Hallig Nordstrandischmoor. Ik wil de Hallig graag bezoeken, maar helaas, het treintje rijdt niet meer en blijkbaar al heel lang niet, aan de rails te zien, zwaar verroest. Jammer, maar helaas. En met de fiets kan ik er niet komen. Er loopt een dijkje waar alleen een éénspoor rails op ligt, zelfs geen voetpad. Het wad is hier prachtig ieg, zeker met de zon erop.
Aan deze kant van het eiland wordt er hard gewerkt aan de dijken, ook interessant om te zien.
Ik kom 2 uitspanningen tegen, jammer genoeg beide gesloten. Heel netjes, de wc is gewoon bereikbaar en open voor gebruik.
Rond lunchtijd ben ik weer terug, trek wat korters aan en ga eens heerlijk zonnen, dat mag wel weer na een fietstochtje :-) :-), niet echt een inspannende rit, maar toch.

Het was heerlijk, de zon gaat achter de bomen en meteen is het fris, mooie tijd om te gaan koken.
Daarna het smeervet afspoelen onder de douche, afwassen en tas vast klaarmaken voor morgen.

Jullie gaan het morgen weer lezen. Fijne avond! Zwaai zwaai.

Ha Yvonne, Bijzonder treintje. Waarvoor werd dat gebruikt? Idd lekker weer vandaag. Er volgen meer van dit soort dagen. Groet Ron Toeristisch uitstapje naar de Hallig.