Dag 41 Reisdag naar Peter en Ria

Kroatië, Grebaštica

De planning is gewijzigd, doe wat mijn hart me ingeeft, na wel even twijfelen en dat is naar Peter en Ria gaan voor 1 dag, ergens in de buurt van Gebrastica, 73 km verderop, ipv naar camping Zagreb, dat betekent dat ik maandag een lange rijdag ga maken.

Ria appte of ik langskwam, je rijdt hier toch voorbij en ja waarom ook niet, per saldo maakt het niet veel uit, maar wel veel gezelligheid, of zoals zij het zeggen op zijn Limburgs "kei gezellig"!!

Vroeg vertrokken, stond al voor 8 uur bij de Lidl in Split op de stoep, biertjes, drinken, chips en iets voor bij de koffie, kan toch niet met lege handen aankomen, zij zijn altijd zó gastvrij.

Een prachtige en zeer goede weg, maakt dat ik er al voor tienen ben. Ik heb op de app uitgelegd gekregen, precies hoe ik moet rijden om bij de camping te komen, niet aan het bord voorbij rijden hoor :-). En wat doe ik, ja tuurlijk, eraan voorbij rijden, maar kan meteen keren en rechtsaf het zandpad opgaan, ik bel dat ik er ben, ik sta bij de hond, haha, zegt Ria, die zijn er hier overal, je moet doorrijden tot de zee en daar staat Peter me op te wachten. Én een lekker bakkie koffie staat ook al klaar.
Ze hebben speciaal hun camper omgedraaid, zodat we met de deur naar elkaar kunnen staan, allebei een stuk de luifel uit, zodat we lekker schaduw creëren en dat is wel nodig, want het is weer stralend weer, met rond de 32° en heel weinig wind, dus we gaan gauw de verkoeling van de zee opzoeken, zonnen en weer dompelen.
Gezellig lunchen, met van beide iets uit de koelkast (meer van Ria) maken we er iets lekkers van en dan weer terug naar ons badlaken voor hetzelfde ritueel.

Na het afspoelen van het zout onder de douche, hier ook met gordijn, gaan we eten bij het baaitje, een km verderop, super gezellig en lekker.
Peter scoort een ijsje toe en zoeken we de camper weer op, nog even tijd maken om te schrijven.
Morgen rijden we samen op en proberen we in Unterschwarza te komen (470 km) daar heb ik op de heenweg ook gestaan.
Dan zijn we weer in Oostenrijk en gaan we verder onze eigen weg.
Het was een topdag samen!!