De derde verplaatsing op mijn weg naar Spanje

Frankrijk, Saint-Avertin

Loop het gebruikelijke rondje voor ik ga rijden, onder een stralend blauwe lucht, geen wolkje te zien, beetje frisjes, maar ik zit voorlopig wel weer even binnen.

315 km naar de camperplaats "Aire de Blaye". Weer een mooi plekje gevonden, nu hopen dat er ook plaats voor me is :-).

De eerste 100 km rijd ik door kleine dorpjes met heel veel rotondes (42), één dorp spant de kroon het zijn er 11. Ik had het eerst nog niet eens in de gaten, maar Coco zei elke keer, "ga recht door bij de rotonde", welke dan? en toen zag ik het, een paar keien op de weg en verderop een cirkel geschilderd op de weg, dat waren dus dé rotondes :-), ach ja, je moet iets om de snelheid eruit te halen.

Ik stop bij een prachtige "Aire de huppeldepup" leek wel een camping, zelfs met een kiosk. Een heerlijk bakkie cappuccino gaat er wel in.
De definitie van cappuccino: koffiebekertje, beetje melk erin, koffie uit zo'n drukkan, beetje cacaopoeder, slagroom en nog meer cacaopoeder.
Echte cappuccino, nou nee, maar het smaakte best lekker.
Wil mezelf even op de gevoelige plaat vastleggen en zet mijn camera op zo'n enorme afvalcontainer (op de zelfontspanner), lukt niet echt zonder een stuk daarvan mee te krijgen op de foto. Een aardige (Ned) heer, wil wel even helpen en maakt de foto, top! Hij moest wel even tot tien tellen :-) :-), de zelfontspanner stond nog aan.

De laatste ruim 200 km gaan over 2 baans snelwegen, stukken van 110 k/pu, dat schiet lekker op en ben dan ook vroeg in de middag in Blaye. Prachtige camperplaats met nog veel plek en wel in de tuin van het Chateau de Vauban, kennen jullie hem nog? Dit wijnhuis heeft zijn naam gekregen. Morgen kom ik hem weer tegen.

Het weer is prachtig, daar geniet ik dan ook volop van, stoel naast de camper, uit de wind, voetjes omhoog, heerlijk in de zon, maar niet eerder dan een rondje te hebben gemaakt langs de druivenranken. Ik zit tenslotte in de Bordeauxstreek en hier bij dit wijnhuis, staan de iniminidruifjes ook te genieten van de zon om maar heerlijk sappig te worden voor een top wijntje.
Eten kan er ook, maar dat is voor mij niet weggelegd, vandaag geen eten, gesloten :-).

Blaye ligt aan de Gironde. Omdat de scheepvaart van en naar Bordeaux er kan worden gecontroleerd, is Blaye al sinds de oudheid een versterkte plaats. Vandaar de aanwezigheid van de indrukwekkende citadel. De stad is vooral bekend voor de 6000 hectare wijngaarden in de omgeving, die bordeauxwijnen geven met de AOC's blaye, côtes-de-blaye en côtes-de-blaye en blaye-côtes-de-bordeaux.

Prachtige CP zeg! Heel mooi, op een mooi plekje. Die eetzaal ziet er ook goed uit, jammer dat het niet ging. Tot de volgende. Groet, Ron