1e kennismaking met mijn reisgenoten

Nederland, Schelluinen

Campertje toch nog verkocht en toen op zoek naar een andere. Was best nog spannend of dat op tijd zou gaan lukken, heel veel gezien, maar ja, ik had wel wat wensen. De ene had dit en de andere had het niet, maar het zat toch nog mee, een hele mooie gevonden, zelfs relatief dichtbij huis, in IJsselstein. Weer een Chausson Twist 5.40m (lekker vertrouwd), maar dan wel 7 jaar nieuwer, heel veel km's minder én een stuk moderner.
Nog op tijd om naar het kennismakingsweekend te gaan :-).

Gaat het door, of gaat het niet door?
Weet ik het al, of weet ik het nog niet?
Met Corona en nu een oorlog relatief dichtbij, het zijn barre tijden!!

In februari was alles nog hartstikke oranje, behalve Slovenië en Kroatië.
Het is wéér afwachten, net zoals vorig jaar, pffff wanneer wordt alles weer normaal!

Máár zoals het er nu uitziet mogen we!!! Alle landen zijn inmiddels geel of groen (een nieuwe kaart is er gewoon niet meer) en ik heb de 2e booster, dat zegt natuurlijk niet alles, maar we gaan, mits er geen hele rare dingen gebeuren natuurlijk, met die idiote Poetin weet je maar nooit........

Programma
Zaterdag 9 April
11:00 uur
Aankomst
Ontvangst door de reisbegeleiding en foto’s maken voor de portrettengalerij.
13:30 uur
Ontvangst
Bij binnenkomst staat er koffie en thee klaar.
14:00 uur
Start presentatie
We beginnen met het technische gedeelte, verzekeringen, documenten etc. Rond 15.00 uur hebben we pauze en daarna een korte toelichting op de reis.
19:00 uur
Buffet
Om19.00 uur staat er voor ons een buffet klaar. Hier hebben we de mogelijkheid om elkaar beter te leren kennen.
We gaan er van uit dat het een gezellig kennismakingweekend wordt. Wij verheugen om iedereen persoonlijk te ontmoeten.

Er zijn deze reis nog twee alleenreizenden, bijzonder, maar wel leuk natuurlijk. Een (Belgische) dame, zij rijdt in mijn favoriete camper, de hymer, die ik niet tweedehands heb kunnen vinden (mijn Chausson is ook top!!) en een heer.

Het weer zit niet echt mee helaas, we maken er het beste van natuurlijk en ik hou jullie op de hoogte, waarschijnlijk pas morgen, want we hebben een gezamenlijk diner vanavond.
Gebruik dit weekend meteen maar om alles uit te proberen, water, wc, koelkast, gasstel en zeer waarschijnlijk ook de kachel, want met een temperatuur van rond de 9 gr overdag, is dat wel nodig denk ik ;-).

En ja hoor, het zal niet zo zijn :-). Ben lekker op tijd, ga met de pont de Lek over naar Gorinchem en rijd door Nieuwpoort naar de camping het Kweetal in Schelluinen. Mooie plek, met prachtige voorzieningen. Inmiddels komt zelfs voorzichtig de zon tevoorschijn.

Ik moet nog water tanken, dus daar begin ik mee, maar het loopt zo weer naar buiten, pfff heb ik weer. Mannen genoeg, maar ik bel toch Adrie van Veldhuizen campers maar op, ja, het zal de vorstbeveiliging van de boiler wel zijn, weet je wel, die twee knopjes onder je voeteneind van het bed. Typisch een gevalletje een nippeltje en een knopje dus. Bed afhalen maar weer en ja hoor idd, uitgeslagen. Weer gereset én het water blijft in de boiler, wel zo fijn, met hulp van mijn buren Peter en Ria, doortastende Limburgers en Peter weet raad met water als loodgieter!
Ria, ja ook uit het zuiden des lands :-) Marianne en Rien, vraagt, als alles weer klaar is, wil je koffie, lekker en krijg meteen brood, ontbijtkoek en kaas, hoe gastvrij.
De aansluiting tussen de groepsleden is meteen alweer aanwezig tijdens de info bijeenkomst. Met een glaasje Rakia (brrrr, dropdrankje met alcohol) en een hapje, gezellig!! De reis wordt doorgenomen, inn's en out's, do's en dont's besproken, vragen beantwoord.
Straks staat er een heerlijk buffet voor ons klaar, maar eerst nog een kleine pauze van een uur of twee.

En heerlijk was het, keus genoeg en volop, een heerlijk soepje vooraf en 5 soorten bavarois toe, lekker wit wijntje erbij én gezellig gekletst. Moe maar voldaan onder mijn dekbed gekropen, best fris, maar daar helpt een extra fleecedekentje goed tegen. Tot morgen!

Ha, Ik keek nog even naar 10 april. Je gaat dan naar Schelluinen! Daar woonde de opa en oma van Marjan. Wat een mooi vooruitzicht! Je gaat naar een prachtig gebied! Ik kijk er nu al naar uit om je te volgen! Groet, Ron