Dag 6

Sri Lanka, Sigiriya

@ mijn lieve volgers, pindat laadt hier niet via internet, dus kan ik t.n.t. jullie reacties niet lezen, maar probeer het in het volgende hotel weer!

Sigirya is een van de zeven plaatsen in Sri Lanka op de Werelderfgoedlijst. Het complex bestaat uit lusthoven die omgeven zijn door muren en grachten en, boven op de rots, een citadel.
Het complex is gebouwd door koning Kassapa I (473-491). Na zijn dood werd het een klooster. Volgens een alternatieve theorie voltooide hij het complex, dat zijn vader koning Dhatusena was begonnen. In de 14e eeuw werd het complex verlaten.

Vanochtend heerlijk uitgeslapen. Idd ontzettend warm in de kamer, maar toch onverwacht goed geslapen! Het hotel ziet er werkelijk prachtig uit, kwaliteit wel minder. We vertrekken pas om 11.30 uur dus rustig aan, wel fijn na de drukke, hete tempelmiddag, van gisteren.

In de middag rijden we via een schitterende route naar Sigiriya, waar we 3 nachten verblijven in ons sfeervolle hotel Sigiriya aan de Hotel Road. We stoppen onderweg voor de onze lunch, maar we kijken uit naar de spectaculaire jeepdrive in het Hurulu reservaat. De wilde olifanten die hier leven, komen rond zonsondergang naar de open waterplekken, waar het dan niet meer zo warm is.
Het was écht fantastisch, wel 30 olifanten gespot. Onze chauffeur heeft er een neus voor en weet elke keer het beste uitkijkplekje te vinden.
Martijn heeft prachtige foto's gemaakt.

Het hotel is waanzinnig en het eten voortreffelijk, wat een overdaad.
Teveel om in 1 keer alle gerechten te eten, morgen maar andere proberen.
Nog even nakletsen met een drankje in de lobby. Pindatten en natuurlijk appen met mij lievie.

Douchen en slapen in een , gelukkig, koelere kamer dan gisteren.
Tot morgen lieve volgers.