Vorst aan de grond

Nederland, Manderveen

Had mijn bedje lekker warm opgemaakt, dekbed, dekentje en mijn donzen slaapzak er nog bovenop, koud zal ik het niet krijgen :-), dacht ik gisterenavond en zo was het, heerlijk warm gehad vannacht. Wil i.e.g. niet met de kachel aan slapen.

Jullie gaan het niet geloven, kijk gisterenavond gezellig "oh wat een jaar" en denk, wat hoor ik toch, doe het geluid uit en hoor in de verte muziek en meezingen, nee toch, een schuurfeest, denk je "in the middle of nowhere" te staan, maar gelukkig niet echt last van gehad en in nood had ik altijd mijn oordopjes paraat natuurlijk.

Heerlijk geslapen, wakker en meteen kacheltje aan, even naar buiten, strak blauw en een wit laagje over mijn weiland, prachtig, wat een mazzel heb ik toch weer. Kruip nog lekker onder al mijn bedlagen, tot het een beetje opgewarmd is.

Vanja werpt zich weer op als "thuisreisleidster" en heeft me gisterenavond wat tips gegeven voor vandaag. De foto van de vlinder (gisteren), blijkt onderdeel te zijn van een bijzondere route, ik ga eens zoeken op internet. Ontbijten en weer op mijn rode fietsje eropuit.

Eerst mijn vriendinnetje goedemorgen zeggen en ze komt me al briesend tegemoet :-), dat betekent vast ook goedemorgen en ze gaat erbij zitten, wat een grappig beest.

Tot later.

Wat een prachtige dag, staalblauwe lucht en heerlijk weer voor het rondje door Twente.
Het is koud, dus start met handschoenen aan, die ik gelukkig op het laatste moment thuis nog in de fietstas had gestopt.

Het startpunt van de knooppuntenroute ligt vlakbij de camping, dat bord had ik gisteren al gezien.
Ik kom langs kabbelende beekjes, mooie boerderijen en stille dorpjes. De tijd lijkt hier stil te hebben gestaan.
Oa Tubbergen, Getelo, Halle en Vasse rijd ik doorheen.
In Ootmarsum ga ik op olifanten jacht, er is een expositie van kunstenaars die elk een olifantenbeeld op hun eigen manier versierd hebben.
Een stopje op een terras heerlijk in de zon voor een cappuccino met ...... een Parijse soes met kersen én slagroom..... oh oh de kilootjes ;-).
Trouwens een mooi dorpje, ga morgen misschien nog wel terug.
Weer verder en opeens ben ik in Duitsland en houden de knooppunten op, ip daarvan staan er grote borden, wel stoppen dan om te kijken, maar ik kom er, weer in Nederland gewoon netjes bij het juiste punt uitgekomen, het wordt nog wat met mijn richtingsgevoel.
Bijna 50 km later kom ik, aan het eind van de middag, terug bij mijn camperhuis, die heerlijk in de zon staat en daar ga ik dan ook nog maar even lekker van genieten.

Tijd om te koken, lasagne uit de Omnia, heerlijk, even een werk, maar dan heb je ook iets, wat een top ding, gewoon zoals de oven thuis, maar dan op het campergas.

Ik hoor iets buiten en ja er is verder niemand hier, dus doe de deur open, komt er vlak over me heen een luchtballon, hallo, roepen de vaarders, lekker genieten? Ik roep terug, veel plezier, het is er een prachtige avond voor!

Zo Robinson kijken en bellen met thuis. Het is nog steeds behaaglijk binnen door de zon vandaag, dan nog koken maakt dat de kachel niet aan is geweest. Voordat het afkoelt lig ik onder mijn lagen :-).