Fietsen over Nordstrand

Duitsland, Nordstrand

Het was me al eerder opgevallen het woord MOIN, hoor en zie je overal in de kuststrook. De groet MOIN stamt oorspronkelijk uit het platduits en kan teruggeleid worden uit het woord moi, wat „aangenaam, goed, mooi“ betekent.

Het eiland Nordstrand is per fiets prima te verkennen. Een rondje langs het wad is ca 30 km. De polder Beltringharder laat de pracht van het Wad nogmaals zien. Vogelaars komen volop aan hun trekken.

Ik fiets een gedeelte van het rondje en stop voor een schattig huis, wat veel op een Engelse cottage lijkt. De hond komt kijken wat ik doe en op zijn/haar geblaf komt zijn bazin ook kijken, "geht es gut? vraagt ze, ja hoor ik vind uw huis zo mooi en neem een foto, vindt ze leuk en de hond heeft inmiddels zijn frisbee gehaald en wil met me spelen:-).
Ik neem een kijkje waar de afvaart van de boot naar Sylt is, weet ik dat ook maar weer.
Er staat een eetkraam aan de haven, garnalen zo uit zee, daar kan ik niet aan voorbij fietsen. Een bankje aan zee staat uitnodigend op me te wachten in de zon.

Vanaf dat punt volg ik één van de fietsroutes en rijd langs een aantal bezienswaardigheden, 2 kerken, monument geallieerden, bijzonder kerkhof, een Vogelkoje (rustplaats voor vogels op doortocht), ze waren al vertrokken, of nog niet aangekomen er was geen kip.
Het is mooi geweest en fiets terug naar mijn rijdend huis. Het was zeker weer de moeite waard én met geregeld de zon en daar ga ik dan nog lekker voor zitten.

Vandaag uit eten. Hier op de camping in de loods is een volwaardig restaurant ingericht, zo grappig én heerlijk eten, bratwurst met kool en aardappelsalade, tuurlijk met een lekker tapbiertje.

Alles is hier perfect onder controle, ik krijg een briefje met daarop wat ik bestel en ook dat reken je af bij het weggaan, net zoals verblijf, gebruikte stroom (elke plek een eigen meter) en toeristenbelasting, scheelt ze een hoop gedoe.

Het is inmiddels flink afgekoeld en ik zet binnen een muziekje aan en laat de dag nog even door mijn hoofd gaan.

Truste voor straks, tot morgen.

Ha Yvonne, Leuke dag zeg! Wat een mooie strandstoelen zijn dat toch! En het avondhapje ziet er goed uit. Bij ons zeggen ze dan, simpel docht goed voedzaam. Mooie dag morgen. Groet Ron

Ron 2023-09-02 20:04:19

Mooi foto's weer en zeker mooi huis!