Dag 5 Jaisalmer

India, Jaisalmer

Erna's verjaardag, we hebben het niet geheim kunnen houden gisterenavond en de reisleider Badam heeft het in het paspoort gezien en onze reisgenoten zingen haha en feliciteren haar.

Met onze bus, nou ja bus, het is een gammel busje, die de 70 km per uur net redt, op weg naar Jaisalmer. Onderweg bezoeken we de rattentempel in Deshnok. Het complex wordt door duizenden ratten bewoond. De Hindoes beschouwen ze als reïncarnaties en daarom als heilig.

Erna wilde niet, maar ging toch mee, lef hoor. Én het is een bijzondere belevenis.
Zóveel ratten bij elkaar! Én vies, dat valt reuze mee! Het brengt geluk als er een rat over je voet loopt én mij gebeurt het, een viezig exemplaar heeft mijn voetje verkozen :-)

Verder op weg naar Jaisalmer, we maken een lunchstop, waar we heerlijk eten, we proeven een curry van Lies, van gemalen cashew nootjes, heerlijk, deze ga ik de volgende keer eten!.

We hebben de hele dag (van 8.00u tot 17.00u) gereden over zo'n 325 km.

We overnachten in Nachana Haveli voor 1 nacht, een heritage hotel, geweldig wat apart, we hebben hemelbed, een erg romantische plek.

We wandelen na aankomst nog naar het fort, om de zonsondergang te bekijken op een dakterras. Morgen terug om meer van deze stad te proeven.

We eten op nog een romantische plek van dit hotel, het dakterras, deze keer samen zonder de groep, weer heerlijk.