Nordstrand

Duitsland, Nordstrand

Vandaag fiets ik op aanraden van Monique naar Hamburger Hallig, een tochtje van ca 23 km. en daar ga ik lunchen bij Hallig Krog. Ook een aanrader, de "krabbensuppe mit weinbrand" dat lijkt me heerlijk.

Weer een schitterende rit, met nog schitterender weer. Geen streepje, een veegje en zelfs geen schapewolkjes te bekennen.

Schapen heb de afgelopen weken zoveel gezien, dat ze nog geeneens meer naar me kijken, of opzij gaan. Af en toe zegt er eentje béééé, wat betekend "ben je er nu alweer"? Het zwarte schaap ben ik ook tegengekomen, gelukkig niet op mij van toepassing, wel grappig om te zien, één zwarte tussen al die witte, helaas heel erg uit de verte, dus ja, geen enkel bewijs.
Ik neem er ook nog iets van mee, letterlijk, het is slalommen tussen de keutels door en dat gaat niet altijd goed, dus mijn banden zitten er vol mee.

Aangekomen bij het restaurant blijk ik echt pech te hebben, geen garnalensoep, er is een feest, alle tafels in de schaduw zijn gereserveerd en tot 2 uur wordt er niets anders geserveerd dan kalfsbratwurst met huisgemaakte kartofflen salat en heerlijke salade, dat dan maar, ik had niets te eten bij me en moet ook nog terug. Wit wijntje erbij, heerlijk was het, de kok schijnt zeer goed bekend te staan, nou, hij maakte het waar.

Ik fiets binnendijks terug, even iets anders dan schapen.
Onderuit in de zon, dat heb ik wel verdiend na bijna 50 km, maar wat was het heerlijk, in je hempie, in de zon, klein briesje, op mijn gemak fietsen.

Het is nu echt zover, spullen weer reisvast, opruimen, afwassen, douchen, Miep haar instructies ingevoerd, morgen weer richting NL. Maar nog niet helemaal, onderweg nog 1 of 2 overnachtingen.

Bye bye, zwaai zwaai, tot morgen!

Nou ook wel weer fijn dat je richting huis komt, genoeg wad gezien genoeg schaapjes geteld, en genoeg kilometers gefietst, en ik zwijg over al die taartjes hahaha, je hebt weer een mooie reis achter de rug. Dank maar weer voor je leuke reisverhalen, ik heb er van genoten. Goede terugreis, we zien elkaar weer snel. Dikke knuffel Zeker, graag gedaan, ik heb ervan genoten!! Knuffel terug

Margreet 2023-09-06 20:44:52

Gelukkig een goed alternatief bij Hamburg Hallig! Bijzondere fietstocht. Goed dat je die gemaakt hebt! Binnendijks ook erg veel natuur. Buck heeft geluierd vandaag, ik ben op de fiets naar de töpferei van mijn ‘buurvrouw’ bij Süderstrand gaan kijken. De dag afgesloten bij Pharisäerer hof. (Een soort van hondenhotel 🤭🐩 🦮🐕‍🦺) Hele goede en veilige terugreis Yvonne. Wij overnachten bij Haren/Ems. Starten om een uur of 9. Mooie laatste nacht op Nordstrand! Dank je wel, jullie ook een goede terugreis, ik start rond dezelfde tijd 😀 groetjes!