Dag 17

Sri Lanka, Koggala

Vanochtend vroeg opgestaan, Martijn twijfelt nog wel, of hij wil gaan surfen. Zijn buik doet nog steeds pijn. Toch maar 2 pilletjes gegeven en dat werkt al snel. Uiteindelijk zijn we nog te vroeg voor het ontbijt.
Ons tuktukmannetje is zelf maar even gaan ontbijten, we bleven te lang weg. Gisteren aangegeven dat we half 7 wilden vertrekken 😊.
We wachten een minuut of 5 en daar komt hij al zwaaiend aan.
Hij brengt ons naar Weligama, hét surfstrand hier. Een vriendje kan wel een surfboard verhuren en we rijden naar een plek aan het strand. Na wat onderhandelen heeft Martijn een prima board voor zolang als hij wil voor 1500 rps zo'n 9 euro. De golven kunnen er mee door. Hij voelt zich steeds beter en is in zijn element.

Het tuktukmannetje staat op ons te wachten, als we na een uur of 4 weer terug willen. Onderweg nog een foto- en waterstop. Pizza en hotdog bij de zwembadbar en lekker luieren op ons balkon. Het weer is wat minder vandaag, wolken, een beetje regen en af en toe een mager zonnetje, maar toch heerlijk.

The Long Beach Resort, Matara Road.