Kennismakingsweekend

Nederland, gouda

Alles was natuurlijk toch weer een stuk onzekerder geworden de afgelopen weken, spannend of het allemaal wel ging lukken, mogen we Italië in, moeten we niet in quarantaine. Ik maakte mezelf nog maar niet te blij, ieg moet iedereen gevaccineerd zijn, voorwaarde van de NKC, maar inmiddels ook van Italië. Maar zoals het er nu uitziet gaat het door!!!! Wel wat papier werk vooraf, verklaring Italië, verklaring Frankrijk, diverse milieustickers op de voorruit, op alles voorbereid.

Ik heb inmiddels al mijn equipenummer doorgekregen, nummer 13! Wel met de vraag (heel netjes trouwens), of ik dat geen probleem vond :-), nee hoor, ik vind het prima.

Ook het reisprogramma, wat trouwens fantastisch in elkaar gedraaid is, met veel informatie over steden die we aandoen, overnachtingscampings , wegen en route met POI's (points of interest) of wel bezienswaardigheden onderweg en zelfs parkeerplaatsen speciaal voor de camper, dichtbij de POI. Ziet er allemaal top uit.
Ik heb er zin in! Maar nu de eerste kennismaking met mijn reisgenoten.

Als het goed is en iedereen present, ga ik zo'n 24 medereizigers (waarvan 4 reisbegeleiders) in vogelvlucht ontmoeten.
Ik ben heel benieuwd, ook naar de begeleiders echtparen.

Ben vroeg op, moet nog wat spullen in de camper leggen en water vullen en natuurlijk een bakkie doen bij Vanja.
Helaas giet het, maar het regent nooit de hele dag toch, daar ga ik voor.

Meteen maar mijn nieuwe navigatie uitgeprobeerd, speciaal voor de camper. Dus kom onderweg niet voor verrassingen, mbt hoogte, lengte en breedte, te staan. Route wordt top weergegeven, ik ben er blij mee en goed om te weten voordat de echte reis begint. Alle actuele routes staan erop, nog net op tijd ontvangen van de fabrikant en erop kunnen zetten, wat trouwens heel simpel was, dat viel mee :-).

Even snel kennis gemaakt met de reisbegeleiders en de benodigde papieren, zoals het vaccinatie bewijs, overlegd, ook weer geregeld.
Twee bordjes met mijn nummer 13 voor achter de voor-en zijruit ontvangen, zodat ik herkenbaar ben, ook worden er foto's gemaakt voor een smoelenboek, wat ik in Milaan gaan krijgen.

De camperplaats van Kinderdijk is prachtig, top verzorgd, jammer dat het weer zo slecht is, het hoost.

Vanmiddag is de kennismaking met de rest van de groep en krijgen we ons reisboek uitgereikt.
Gelukkig is er een soort clubhuis en zitten we droog. Het hele programma wordt doorgenomen door Piet, één van de begeleiders, krijgen we de do's en don'ts te horen en uitleg over de route, ook weer top geregeld.

Het klaart op en mijn buurtjes vragen of ik een drankje kom doen voor het eten. Er schuiven nog 4 andere aan, het is nu al gezellig. We hebben allemaal een sticker met onze naam gekregen en dat helpt zeker om al een beetje bekend te raken met de namen.
Rien en Marianne uit Roermond, (daar heb ik eigenlijk meteen een klik mee), Marja en Arie en Jan en Alie. Ik heb nog meer zin om op pad te gaan. We vragen elkaar natuurlijk het hemd van het lijf, kinderen, werk en ex-werk, waar wonen jullie, alles komt voorbij.
Ik zeg tegen Jan, jij bent arts, hoe weet jij dat nou? zegt hij, zeg ik ach ja, ik heb in een ziekenhuis gewerkt (ik ken mijn Pappenheimers :-), dat zei ik er natuurlijk niet bij). Hij is echt hét prototype :-) :-), Alie zijn vrouw, is Gz-psycholoog en is voor mij direct Karlijn een ex-collega, het zou haar tweelingzus kunnen zijn, maar dan wel een stuk toegankelijker en zeker niet uit de hoogte. Slimme dame. Hun camper is zó groot dat ik er met mijn bus zo in zou passen.

Vanavond gezamenlijk diner, natuurlijk een Italiaans buffet :-) en het was top, heerlijk gegeten en gekletst. De ruimte erg lawaaierig, ik ga lekker met Marianne op het terras zitten om even bij te komen, mijn stem heeft het een beetje begeven. Er is door sommigen ook nogal wat ingenomen en ja, daar ben ik ook niet zo van, het is mooi geweest, lekker mijn eigen bussie in, beetje schrijven en bijkomen van alle indrukken van vandaag.
Morgen weer een dag!

Ik ga lekker liggen met mijn "7e zus".
Voor straks welterusten.

Veel plezier maar weer Yvon!

Loes-en-Anton.op.reis 2021-07-31 23:41:30

Goditi la bella italia!

Chris Melis 2021-08-01 00:03:28

Mooie start zo 👍

Martin 2021-08-01 01:46:35

Wat leuk!! Moest wel lachen om onze ex-collega hahaha komt weer helemaal naar boven!!

Margreet 2021-08-01 10:49:30

Ha Yvonne, Ik heb net je hele reis doorgekeken, wat een prachtig vooruitzicht! Ik kijk nu al uit naar je verhalen. Volgens mij een mooie belevenis. Veel plezier vast met de voorbereiding!

Ron Rabbelier 2021-08-01 10:58:24

Wat leuk dat je eerste indruk zo positief is en meteen een klik hebt. We verheugen ons op het vervolg. Groetjes van ons.

Ina en Frans 2021-08-01 12:23:17

Verheug me op de verhalen! Veel plezier alvast

Jannie 2021-08-01 13:54:48

De eerste ontmoeting liep al goed Yvonne las ik,dan gaat het goed na de kennismaking.☕️🚰🍷

Lenie, 2021-08-01 19:25:39

Ah dat klinkt goed Yvonne, geniet ervan