Een flink stuk rijden

Frankrijk, Saint Vaast la Hougue

Vroeg vertrekken vandaag, 145 km te gaan naar een bijzondere kampeerplek bij een microfarm in Avranches, met uitzicht op Mont Saint Michel, ik ben heel benieuwd.

Camp Space heeft veel van dat soort bijzondere overnachtingsplaatsen.
Zelfs bij mensen in de achtertuin, het is de eerste keer dat ik gebruik maak van mijn lidmaatschap.
Het is klein maar fijn en de plek is van alle gemakken voorzien, tenminste, volgens het boekje.

Eerst naar de buurcamping voor mijn dagelijkse brood :-), croissant en een appelflap, lekker hoor.
En dan "en route" over de snelweg, geen kleine-of grote rotondes, geen 30 km dorpjes en géén enorme verkeersdrempels, waarbij ik Coco bijna stil moet laten staan, om er overheen te gaan, zonder dat de hele inhoud door elkaar ligt :-). Vandaag even niet.

Ik houd jullie weer op de hoogte :-) natuurlijk.

Het gaat sneller dan bedacht (zelfs na een Lidl bezoek), ik ben om half 12 al in de buurt van mijn camping, dus ik mail maar of ik al terecht kan, geen probleem. Het uitzicht, ja je ziet de Mont Saint Michel, maar wel op 30 km afstand, das nou weer jammer. Op foto 7 te zien, maar dat is dan wel met mijn telelens, dus kun je nagaan, een speld......
De plek is, op z'n zachts gezegd, bijzonder, de "Flower Farm" heb ik het maar genoemd, alternatief en ik ben de enige kampeerder :-). Lekker rustig. Het is meer ingericht op tenten, maar die zijn er dus óók niet. De faciliteiten, er is alles, nou ja alles, stroom in de keuken, daar is ook de douche (die is heerlijk), de wc, dat is een verhaal apart, compost WC's, of ik daar maar gebruik van wil maken, een stuk verder op het terrein, tuurlijk geen probleem, poepen, piesen, stro eroverheen, klaar!
Beesten genoeg, 2 honden, Mini en Maxi noem ik ze, een heeeeel dik vet varken en eenden, een gezellige beestenboel. Heel veel planten en bloemen, boomschors als ondergrond voor de paden kleine vijvertjes tussendoor, een bont geheel. Zoë, zo heet de gastvrouw, leidt me rond en zegt, jij ziet eruit alsof je alles wel voor elkaar hebt, met andere woorden, jij hebt geen hulp nodig en ze gaat terug naar haar huis hier op de "Flower Farm". Zo kom je nog eens ergens :-) :-).

Ik sta heerlijk onder de bomen, het is inmiddels alweer knap warm geworden en schaduw is welkom.

Boterham eten en op naar het centrum. Ik denk, hmmmm, dit komt me bekend voor, ik ben hier al eens geweest. Met Martijn een jaar of 8 geleden, grappig, de naam klonk me niet echt bekend in de oren.
Echt een Franse plaats, vakwerkhuizen gemengd met huizen van grote keien gebouwd, een mooie kerk en een schitterende school, "ecole de Notre Dame" ik vond het meer weg hebben van een Engelse universiteit, statig en groot.
Én niet te vergeten de burcht, midden in de stad. Gebouwd in 1230 als vesting. Helaas zijn alle winkels dicht op maandag, wat het wel minder levendig maakt.

Mijn boek uitgelezen met een lekker witbiertje erbij, pizza opgewarmd en een pruttelkoffietje met een kersenmuffin later, is het mooi geweest voor vandaag.
Ik moet naar binnen, het gaat regenen. Dat wordt weer een nieuw boek uitzoeken en relaxen met de beentjes omhoog.

Tot morgen, na mijn siteseeing van Mont Saint Michel, waar ik met Coco naar toe ga. Fietsen gaat het niet worden, daar kan ik niet van op aan, met dat accu gedoe.