Dag 8 Damai Beach Resort

Maleisië, Kampung Santubong

Vroeg uit de veren, half 8 vertrekken we voor de Santubong Wildlife Cruise. We varen over de rivierdelta op zoek naar krokodillen, verschillende soorten apen en vogels. Eenmaal in de baai van de open zee turen we naar dolfijnen.

Mijn knie wordt op de proef gesteld, het is een gedoe om op onze boot te komen, steile plank met dwarslatjes af, loopplank van 2 latten over boot 1 naar boot 2, hoge reling over, afstap boot in. Zonder al teveel hulp kom ik er zonder problemen. Heb alleen wel even mijn rugzak afgegeven.
Het is gelukkig weer droog, wel bewolkt en goed warm. Krokodil 1 spot ik vrij snel, maar voordat de anderen hem zien is hij alweer in het water verdwenen. De 2e ligt heerlijk in de zon op te warmen en laat zich bekijken. Een zeearend laat zich zien, maar te ver om goed op de foto te krijgen, verder geen vogels mogen zien. De dolfijnen zien we op de Zuid Chinese Zee, op de terugweg, na eerst heerlijk fruit, een koek en water te hebben gekregen. Het zijn niet de dolfijnen die wij kennen, ze komen alléén boven water om adem te halen, het zijn geen springers, maar we hebben ze gezien. Fotograferen, ik heb ze niet vast kunnen leggen, hoop iemand anders wel.
De apen hebben zich ook vandaag weer niet laten zien helaas. Even terug naar de kamer, straks toch naar het Sarawak museum, wat boodschapjes halen en bij de foodcourt een hapje doen.

Het museum was de moeite waard authentieke longhouses met demonstraties van waar ze voor werden gebruikt. Helaas waren er een aantal onder constructie, maar dat maakte het niet minder interessant. Elke bewoner legt het eea uit in verstaanbaar Engels, leuk hoor, ik hou ervan. De longhouses staan op palen, dat betekent trappetje op trappetje af helaas, maar mijn knie is weer wat sterker en het gat me, met beleid, best goed af. Ik hoop overmorgen voor de batucaves weer toppie te zijn (meer dan 200 treden) bij elkaar heb ik er vandaag zeker meer dan de helft gehad, beetje pijn, maar het valt zeker mee.
Dan via de foodcourt en een heerlijke fried noodles en wat boodschapjes voor vanavond, terug naar het resort.
Imke en Albert en Mariëlle en John zitten ook te eten en schuiven meteen een bankje voor me aan, lief hoor.

Ik loop natuurlijk weer verkeerd, maar heb dat snel in de gaten én er werd aan de weg gewerkt, zoek geen excuses hoor :-) :-).
Wat een mazzel een hele apenfamilie zit in de bomen en ze laten zich goed fotograferen, gaaf!!
Én weer kan ik niet op mijn kamer, beide kaartjes werken niet, weer het busje gebeld en daar ga ik weer naar de receptie, was best pissig, maar ja dat helpt ook niet. Ga even op bed uitpuffen en wordt 2 uur later wakker, mmm denk ik het is al donker. Wel lekker ;-).

Het gaat weer stortregen, dus dat wordt idd wat op de kamer happen, ik heb er op gerekend, deze keer ook een lekker biertje erbij.

Koffer op orde, morgen heel vroeg weg voor de vlucht naar Kuala Lumpur.

Straks vast douchen en wéér lekker slapen :-) :-).

Jullie fijne dag verder, tot morgen in KL.

Ha Yvonne, Mooie trip weer. Prachtige natuur en dito dieren. Morgen weer een trip naar de volgende plek. Groet, Ron

Ron 2022-10-28 08:28:57

Leuk om deze excursie te lezen en foto's van te bekijken, ben hier niet mee naar toe geweest.