Lekker fietsen

Nederland, Burgh-Haamstede

2-6-21 de verjaardag van mijn broertje, gefeliciteerd 64 jaar, pffff oud hoor :-) :-)
Ook hij is in Zeeland, maar dan tegen België aan, gezellig even gebeld natuurlijk.

Vandaag staat er weer een fietstocht op de planning en Kees is weer onze koploper en reisleider, misschien met een lange ij met 2 van die druktemakers op stap :-) :-), nee hoor, hij vindt het heel gezellig en ik ook!

Vanochtend al veel telefoon van en met het thuisfront, Ruby lag even in het ziekenhuis, maar mag gelukkig weer naar huis, alles komt goed!

Mijn boeltje weer netjes op orde en wacht op Margreetje en Kees, die mij zo oppikken én we hebben er wéér prachtig weer bij, zelfs best warm, ik vind het heerlijk, wel ff smeren.

Wordt vervolgd doei doei

Margreetje en Kees hebben de route toch iets aangepast, 24,1 km was toch een beetje weinig, prima, want het is heerlijk fietsweer.
Vannacht hadden ze bezoek gehad in hun tuin van een hert, hoe bijzonder. Margreet zag dat het zo helder was en dat de sterrenhemel prachtig was, ja ik sliep dus niets van gezien, zal vannacht mijn luikje maar eens open laten :-)

We fietsen naar Burghsluis om daar verder te fietsen over de Zeedijk en komen weer langs de Stompetoren verder naar Koudekerke, vlak voor Serooskerke (waar we letterlijk langs fietsen) bekijken we het "uitzichtpunt Schelphoek" waar Kees me weer een interessant verhaal vertelt over de enorme caissons, die in 1953 uit Engeland versleept waren, betonnen bakken, die werden (leeg) vervoerd naar het Veerse gat, waar ze moesten komen ter afsluiting van de dijken. Ze werden daar vol met water gepomt, zodat ze zonken.
We lunchen na verschillende fotostops bij Café-Restaurant "de Heerenkeet", natuurlijk op het terras, we hebben geluk, want het loopt storm. Heerlijk garnalenkroketjes, met garnaaltjes uit Stellendam.
Toch nog maar een stukje uitbreiding, want we hebben er al een flink stuk opzitten, het gaat snel, deze keer meewind, al is er niet echt veel wind, gaat dat toch wel wat sneller. We gaan door naar Zierikzee, daar rijden we door oranje versierde straatjes en de mooie stadspoort. Staan onder de Brouwersdam aan een haventje, Kerkwerve en Nieuwerkerke passeren we, verder naar Scharredijke. In Renesse, drinken we een heerlijk koud biertje, dat hebben we wel verdiend. Renesse is een op en top vakantieoord, toeristisch en druk, leuk, maar ik zou er in de zomer echt niet willen zitten.
Margreet zegt "nu nog de kers op de taart Von" en we rijden een soort heide/duingebied in, een smal zand/grind pad slingert door de weiden. En dan ineens een horde mensen aan de kant van de weg, dit is wat Margreet bedoelde, wilde paarden waden door een ondergelopen weiland, koeien (hele mooie, bruin met alleen een witte kop, Ina hoe heten ze??), staan aan de overkant en gaan ook gezellig oversteken door het water naar een weiland aan de andere kant van de weg, gaaf!
Een stukje verder nemen we afscheid en gaan we elk onze eigen weg. Ik word onderweg nog even opgehouden in Burgh bij de ijsboer Yasino, kon ik niet voorbij rijden :-)
Vraag bij de Stellaverhuur aan de overkant (een fietser ziet me over het hoofd (hoe is het mogelijk) en rijdt me net niet overhoop) of ze mijn zadel iets kunnen kantelen, geen probleem en het zit een stuk fijner, mijn kont doet nog steeds pijn, hoop dat dat nog eens minder wordt.

Ik heb weer genoten vandaag!
Kees en Margreetje gaan weer voor de daghap en in kook het restant van gisteren, ook lekker.

Vanavond lekker relaxen, want na zo'n 43 km op de fiets is het wel mooi geweest.
Morgen weer een dag en gaan we naar de oesterkwekerijen in Yerseke, niet fietsen maar met de auto.
Fijne avond en welterusten voor vanavond.

xx

Trouwens leuk hè, ik kom zelf ook op de foto's voorbij, daar zorgt Margreetje wel voor :-)

Thankx, tot straks

ivie74 2021-06-02 10:08:11

Wens jullie veel fiets plezier

Lenie 2021-06-02 11:46:33

De koeien zijn wel een stuk van huis. Volgens mij zijn het Groninger blaarkoppen. Liefs van ons.