Dag 51 Nog meer water

Nederland, Zeewolde

Maar dan vanaf de fiets gezien.

Ik word wakker van geluiden, best herrie op mijn dak, zie ik ineens kraaien langs mijn dakraam lopen, ze hebben blijkbaar afgesproken voor een feestje op mijn dak, gooi iets omhoog tegen het plafond om ze weg te jagen en daar schrikken ze toch wel van. Ook zie ik door mijn beddakraam dat het nog steeds prima weer is.
Gisteren de fietsaccu nog maar volgeladen, kan ik weer wat km's maken.

Vandaag een (fiets)dagje voor mezelf en ik heb weer een mooie/leuke tocht gevonden. Rondje Wolderwijd van 41 km.

Tot later.

Ik rijd de knooppuntenroute in omgekeerde richting, foutje, ik ga natuurlijk de verkeerde kant op, niet dat het iets uitmaakt, maar toch :-) :-).

Een prachtige gevarieerde tocht, met het pontje over naar strand Horst, langs een pluktuin, zo naar Harderwijk, een klein stukje er doorheen, het monument voor omgekomen vliegeniers bekeken vanuit een geul in het water, je staat dus een soort van in het water, bijzonder, verder door mooie bossen, een koffiestop bij "de Bosrand", langs de toekan toren, een roestig bouwsel van VanderValk, maar de klap op de vuurpijl was voor mij het duinengebied "het Beekhuizerzand" schitterend, om stil van te worden. Door Hierden, weer zo'n erin en eruit dorp, via Harderwijk door het aquaduct, terug langs het water, over de lange, veel te lange dijk (zo saai). 17 km in standje 9 en de hoogste versnelling 27 km p/u gereden. Langs Zeewolde met getulpte koe, weer terug op de camping.

Tuurlijk is het totaal aantal km's iets hoger uitgevallen, deze keer maar 5, dus dat valt reuze mee ;-).

Haal mijn spullen op bij Gj, die ik bij hem op boot heb achtergelaten, wel zo handig
en puf heel even uit.

Fiets zet ik meteen op de drager, is dat maar weer gedaan. De weersvoorspelling voor morgen is niet zo best en ik moet voor 12 uur van mijn plek verdwijnen. Als het weer meevalt, parkeer ik buiten het park en blijven we nog wat op de boot hangen, anders lekker naar huis, wel met een dubbel gevoel deze keer. Het is niet anders.

Ik kook vandaag ;-) en dan de laatste nacht in mijn camperbed van deze waanzinnig mooie en lange reis.

Tot morgen vanaf mijn thuisbank :-), in een leeg en stil huis, voor de laatste blog van de afgelopen weken.