Dag 1 De laatsten van de groep komen binnen druppelen

Slovenië, Maribor

Langzaam aan is de groep compleet geworden, de meesten hadden, net zoals ik, bedacht hier wat eerder aan te komen, dus daar heb ik natuurlijk al een praatje mee gemaakt :-).

Ik had gisterenavond de fiets alweer op de drager gezet en de tassen opgeruimd, dom natuurlijk, ik heb vandaag nog de hele dag. Ga er zeker nog wel op uit en wat boodschappen halen voor de lange reisdag van morgen.
Eigenlijk wilde ik met de kabelbaan naar boven, maar die blijkt alleen in het weekend open te zijn, volgens zeggen, maar dat ga ik toch maar zelf ervaren, de website zegt nl anders. Hoezo eigenwijs :-)?

Máár het regent, dus blijf eerst nog maar even in mijn warme bedje, het wordt straks weer droog én een buitje voor het stof is wel nodig :-).

Tot later!

Het is al snel uitgeregend en na het douche- en ontbijtritueel fiets ik naar de lift en ja, die gaat gewoon, alleen niet constant, elk heel uur terug, ga boven een stukje wandelen. En natuurlijk wat foto's maken van het het uitzicht, ondanks het nog wat heiïg is. Het is erg duur, maar niet heus € 3,00 heen en weer, maar dat is wel 65+ en daar maak ik natuurlijk gebruik van.

Het is een bekend wintersport- en mountainbike gebied, vorige week waren hier zelfs de wereldbekerwedstrijden mountainbiken Ik heb er een paar zien afdalen, heftig, met een bloedgang de berg af, met hobbels, geulen, keien en scherpe bochten én natuurlijk een behoorlijk verval. Na een cappuccino bij het berghotel, is het tijd weer naar beneden te gaan. In de lift klets ik gezellig met een Sloveense dame, ze spreekt niet zo goed Engels, maar met handen en voeten begrijpen we elkaar.

Op naar de supermarkt, maar ook langs de Chinese (zooi)winkel, waar ik natuurlijk niet zonder iets naar buiten ga, al is het maar een haaknaald en een blauw lintje.

Camper vast een beetje op orde voor morgen. Vanavond na het diner zal dat vast te laat zijn en dan wil ik snel slapen, morgen vroeg op.

Om 16.00 uur houden we de officiële 'start' van de reis. Met eigen stoelen bij de NKC vlag, op een veldje bij de receptie. We krijgen wat info en er wordt al aardig wat afgekletst onder het genot van een bubbeltje en een borrelhapje.
Daarna snel opfrissen en naar Hotel Dras voor het welkomstdiner, wat vlak bij de camping is aan een mooi meertje, of eigenlijk een plas, want een meertje kun je het niet noemen.
Heerlijk, was het eten (antipasti, soep, kalfsvlees, apfelstrudel met vanillesaus én een heerlijk wit wijntje) lekker buiten gezeten. Een drukte van belang en gekakel van jewelste. Langzaam beginnen we aan elkaar te wennen en aan sommige ga je nooit wennen :-) :-), zó heb ik er al een paar, maar gezellig was het zeker. Veel gelachen, dat belooft iets voor de komende weken.

Het is niet zo laat geworden en kan op mijn gemak jullie nog mijn verhaal doen. Dat wordt de komende dagen misschien wel anders, de landen die ik nu ga aandoen vallen niet onder de EU en internet is dus niet te betalen, ben daarom afhankelijk van Wifi, wat niet op elke camping heel goed schijnt te zijn. Ik doe mijn best, maar zeker weten, doe ik het niet.