Afscheid van de waddenkust

Duitsland, Nordstrand

De thuisreis gaat weer van start, een andere route dan de heenreis. Ik ga het binnenland in en laat de Waddenkust achter me, letterlijk. Ik ga de kust missen, wat heb ik ervan genoten!!

De route, de daarbij behorende files en 2 stops, maken dat ik ruim 5 uur onderweg ben over 300 km. Het begint al als ik de dijk over ben vanaf Nordstrand, Miep zegt als ik de grote weg op rijd, rijd 148 km, ik denk, zo dat is lekker, maar na Husum is er een weg afgesloten en ik moet U(mleitung)8 volgen. Het staat goed aangegeven hoor, maar Miep is het er duidelijk niet mee eens en roept, keer hier om, keer hier om, ik zeg "stil jij", zet het geluid uit en ik houd netjes U8 aan en ineens, nou ja ineens, na wel 40 km, zit ik weer op de juiste weg en pakt Miep het ook weer op, ze mag weer praten :-) :-). Werken aan de weg bij Hamburg en Bremen, met de daarbij behorende files. Ach ja het zij zo :-), ich hab Urlaub, nog steeds :-).

Ik ben op de boerderie van boer Harmse aangekomen, niet zijn echte naam hoor, die weet ik niet, wel van Bella zijn hond een prachtig, lief beest, ze komt af en toe eens lekker snuffelen.
Mooi plekje tussen de stallen en de mesthoop :-) :-). Geen last van hoor, behalve van de vliegen dan. Een alleraardigste gastheer. Heel behulpzaam, wijst me de weg op zijn erf en laat me dan lekker mijn gang gaan, vraagt of het lukt met de stroom, de aansluiting is een eindje van de camper en hij heeft verlengsnoeren. Maar ik ook ;-).
Een toilet (nog) helemaal voor mezelf, voorlopig ben ik nog de enige gast hier en druk zal het niet worden er zijn in totaal maar 3 camperplekken.

Het is warm, gelukkig waait het wel, wat het heerlijk maakt. In de schaduw, achter
Coco, is het prima uit te houden. Vandaag even geen zon, anders herkennen jullie me niet meer ;-).

Eens kijken wat ik morgen ga doen, blijf ik nog hier of ga ik nog een stukje verder richting NL.
Morgen weten jullie het ook ;-).

Bye bye, tot dan.

Ha Yvonne, Wat jammer, al weer aan de terugreis, maar aan alles komt een eind. Ben benieuwd wat het morgen gaat worden. En hoe de route verder wordt gevolgd. Ik ga het zien. Groet, Ron

Ron 2023-09-07 21:36:25

Ach jee… Google Maps heeft hard gewerkt vandaag. Geen files, wel af en toe 60/80 km. Over Cloppenburg nu in Haren aan de Ems. Goed hotel en eten. Verder dooie stad 🙄. En ja, ik mis nu ook al de natuur van de wadden! Welterusten Yvonne en pas op de boer 😉 Haha grapjas! Jullie ook lekker slapen in het hotel, welterusten