Dag 2 Delhi

India, Delhi

Heerlijk geslapen, beetje kort, laat er in en ja, 3,5 uur inlopen doe je toch niet in één dag.

09.30 uur ontbijt, nou als je het ontbijt kan/mag noemen, geroosterd brood en iets van curry, daar wagen we ons nog maar niet aan op de nuchtere maag en eerste dag. Bakkie koffie waar je op moet kouwen, ik drink het maar niet en zelfs Erna waagt zich maar aan één bakkie.

Gisteren afgesproken met de man die ons van het vliegveld afhaalde, dat we een stadstoer wilden doen, we zouden om 10.30 uur opgehaald worden, duurder dan op de Sawadee excursielijst, maar goed. Zouden haha, je raadt het niet, we gingen niet, althans ruim een uur later nog steeds geen busje, dus het besluit genomen om met zijn zessen te gaan. Greet werpt zich op als de reisleidster en dat doet ze prima, met reisgids in haar hand loopt ze voorop, vertelt af en toe wat achtergrondinformatie, leuk hoor, dat houden we er in :-). We gaan met de metro, prima te doen. Kostte het kapitaal van wel zo'n 56 cent, 45 roepie, met zijn tweetjes, terug bleek het nog minder 37,5 cent, 30 roepie, rara hoe kan dat.

We bezichtigen de Sikh-Tempel met de gouden torens, we mogen de keukens bekijken, waar de armen, maar ook wij, gratis mogen eten, doen we niet, we durven het toch nog niet aan.

We lopen door de chaos van Delhi, verder naar het Rode Fort, prachtig, veel te zien.

Na een poosje gaan we verder naar de moskee, de Jama Masjid, prachtig, niet te vergelijken met andere moskeeën die ik eerder, in andere landen, heb bezocht.

Wij zijn het zat, mijn voeten doen zeer en we zijn best moe, we laten de anderen en gaan terug met de metro, kopen water en cola en laten ons het laatste stukje rijden door een tuktuk voor wel 37,5 cent, ze maken er zelfs ruzie om, wie ons mag rijden.

We hebben de vuurdoop gehad, alle kenmerken voor India zijn hier bij elkaar te vinden. En ja, het is viezer dan thuis, maar we vinden het nog best meevallen, alléén de slapende mensen midden op de straat, zijn erg vreemd, je breekt er soms bijna je nek over.

Heerlijk even relaxen op de kamer, voetjes omhoog en een colaatje tic erbij, had Erna in de tas verstopt ;-) lekker hoor!

Om 18.00 uur moet onze reisleider verschijnen, we zijn benieuwd!
Geen reisleider dus, dezelfde pipo als gisteren, maar het is netjes opgelost, voor de toestand van vanochtend krijgen we morgenmiddag een gratis tour door New Delhi. 2e kans.

De anderen gaan uit eten, wij doen het vandaag met een reep en gaan er vroeg in, of onder haha.

De wifi heeft geen power, dus wanneer jullie dit gaan lezen, ik weet het niet.

Dikke kus voor alle volgers, uit een mooi Delhi.

Nou, dat is dan meteen een goede binnenkomer. Van Martijn begrepen dat jullie een goede reis hebben gehad. Veel plezier

Gertjan 2014-04-10 10:30:16

Heerlijk zoals je het allemaal beschrijft, ik zit gelijk een beetje bij jullie. Ben nu al benieuwd naar het volgende bericht.

margreet 2014-04-10 16:39:13

Klinkt goed dames, lekker hectisch die stad zo te horen. Have fun! Xx

Martijn 2014-04-10 16:40:26

Leuk jullie reacties, ja we genieten volop