Givet

Frankrijk, La Cheppe

3-6 We gaan weer een flink stuk noordelijker en hebben 3 mogelijke CP’s op het oog. De eerste is bij Pogny een klein dorpje aan de Marne. Het is een leuke plek aan het water waar ook bootjes aan kunnen leggen, maar het waait behoorlijk dus ondanks het mooie weer is buitenzitten geen optie. We eten er een broodje en gaan dan naar de volgende bij het dorpje La Cheppe. Ook weer een kleine CP met een paar plaatsen maar het ligt beschut dus we kunnen lekker buiten zitten.

De CP ligt naast het Oppidium van Attika, een Keltische verhoogde versterkte nederzetting, niet dat je er nog iets van kunt zien maar je kunt er een leuke wandeling rondom maken. Even goed voor de conditie!

Het is een open vlakte waar tarwe verbouwd wordt, je kunt beneden en boven langs lopen. Boven valt nog niet mee, een zeer smal paadje maar hier staan op 4 plekken info borden waar de zgn poorten van de nederzetting waren. We staan de hele middag alleen maar ‘s avonds komen er nog 3 campers bij.

4-6 We zijn weer een flink stuk noordelijker gereden en staan op de CP bij Givet aan de Maas, het is nog net Frankrijk. Boven de stad ligt de Citadel Fort Charlemont uit 1555. Het is droog met bewolking en af en toe zon. Begin van de middag lopen we het stadje in om ergens wat te eten. We halen bij de VVV wat info oa van de mooie fietsroute langs de Maas. Nu maar hopen dat het morgen droog blijft.

5-6 Het motregent en het ziet er ook niet naar uit dat het snel droog wordt. Jammer het moet een mooi fietspad zijn langs de Maas helaas het is niet anders, we vertrekken dus en gaan België in.
Groetjes Ina en Marinus

Ik moest de foto's van die Keltische nederzetting goed bekijken om de plek te herkennen.

Mike 2024-06-05 10:50:38

Zo jullie zijn zeker opgeschoten 👍. Mooie plekjes weer hoor. Wij hebben ook zoveel wind hier. Vol in de tent met een geklapper 🤭. Jammer dat het fietstochtje niet door kon gaan. Goede reis nog verder. Groetjes.

Karin 2024-06-05 11:28:24

Wat leuk Ina dat jullie het Camp van Attila hebt aangedaan, en het heeft naast foto's ook een mooie wandeling opgeleverd. Prachtig het Slangenkruid dat daar staat mooi te zijn aan het pad.Ik heb daar ooit het één en ander over gelezen, en nu weet ik ook hoe het er momenteel bijstaat.Toch ook een stukje nalatenschap van de Kelten. Prachtige foto's heb je gemaakt aan de rivier !! Geniet van jullie reis.