Rothenburg ob der Tauber

Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Met 2 uurtjes rijden staan we op de CP van Rothenburg ob der Tauber, ook met stroomvoorzieningen. De CP ligt net buiten het oude centrum, het is een mooi oud Middeleeuws stadje, het mooiste stadje aan de Romantische Strasse. In de zomer zeer druk, het is nl bekende
toeristische trekpleister, natuurlijk zijn we hier ook al een aantal keren geweest.

Conrad III van Duitsland bouwde hier in 1142 zijn koninklijke kasteel Hohenstaufen. Dit kasteel leidde tot de ontwikkeling van de stad en die het zijn naam gaf (letterlijk 'Rode Kasteel over de Tauber).

Vanaf de P2 lopen we via de Spitaltor zo het oude centrum in. Het stadje is een plaatje, mooie gebouwen, uithangborden, gevelstenen. Veel is er gesloten, winterpause/vakantie. Na een lunchpauze maken we een wandeling over de stadsmuur,hier in bevinden zich diverse torens die zijn nu afgesloten, maar de wandeling is zeker de moeite waard. Ook als het regent loopt je hier droog en heb je steeds een mooi uitzicht over de stad.

Ook als het sneeuwt is dit natuurlijk prachtig om te doen, droog en sneeuwvrij wandelen! Een paar dagen geleden was er voor deze dagen sneeuw voorspelt, helaas kwam die niet . Nou ja het is wel droog, je kunt niet alles hebben.
Groetjes Ina en Marinus

Lekker rustig, goed om foto's te maken zonder al te veel mensen voor je lens.

Mike 2023-01-31 18:09:28

Héél moeilijk om hier niet 'n dag te blijven als je in de regio bent. Ook al vaker geweest. Eén keer het geluk gehad dat er historische ridderspelen waren door heel de stad en er markt was.

Fred & Els 2023-01-31 20:46:26

Leuk die verschillende plaatsjes in Duitsland. Ben benieuwd naar de volgende voordat jullie in Oostenrijk zijn. gr. Edso

Edso 2023-02-01 11:57:55

De reis verloopt volgens plan👍🏼 Genoeg te zien, leuk en zeer fotogeniek. Mis wel het zonnetje😜

Luise 2023-02-01 12:44:54

We zijn hier al tig keer geweest, maar het blijft leuk om te zien. Wij kwamen nooit verder dan het Marktplein met cafeetje, maar dankzij al jouw foto's Ina zien we veel meer. Goede reis verder.

Adrie en Arthur 2023-02-01 13:56:13

Het is een stadje dat mij altijd nog tot verbeelding spreekt. Ik Ben er zelf nooit geweest, maar ken het voornamelijk uit de stripboeken van Martijn, die Yoko Tsuno in dat stadje heeft beleefd. Natuurlijk heb ik ook al vaker foto's kunnen bekijken. Het stadje Rothenburg ob der Tauber met haar prachtige vakwerkhuizen. Er mag hier dan niet zoveel sneeuw liggen, maar dat ligt vast nog in jullie verschiet. Fijne voortzetting van jullie reis.