Eibelstadt

Duitsland, Eibelstadt

18-2 Het was natuurlijk vreselijk druk Oostenrijk uit maar ook in zuid Duitsland was het veel file rijden. We kwamen achter in de middag aan op de CP van Eibelstadt (met voorzieningen), net onder Würtzburg en maar 3 km van de A3.
We hebben deze weg al zo vaak gereden en op diverse plekken overnacht, maar dit stadje kenden we nog niet.

De hele dag is het grauw en somber geweest maar we lopen toch even naar de oude binnenstad, een wandeling van een kwartiertje over het fietspad. Het is zeker de moeite van een bezoek waard, mooie oude huizen en 2 oude stadspoorten.
We lopen van de ene stadspoort door de hoofdstraat naar de hoofdstadspoort, de Oberes Tor en dan langs de oude stadsmuur weer terug.
De smalle straatjes van de stadsmuur naar de hoofdstraat (Gassen) hebben nog een Middeleeuwse bestrating.

Er staan ook wat info borden in de stad, veel tijd kunnen we er niet aan besteden het begint al behoorlijk te schemeren. We zien dat het de Weinstadt Eibelstadt is, zeker een overnachtingsplek om te onthouden.
De CP ligt bij de Wassersportclub van Eibelstadt aan de Main-Radweg en dus aan de Main. Hier hebben we niets van gezien, toen we terug kwamen was het donker. Later horen en zien we tussen de bomen door een boot voorbij varen.

Morgen het laatste stukje naar huis, bedankt voor jullie reacties, altijd leuk om te lezen.
Groetjes Ina en Marinus

Hallo Ina & Marinus, Eibelstadt is zeker de moeite waard zo te zien. Van deze plaats had ik nog nooit gehoord. Ik kan mij voorstellen met al die drassigheid dat jullie voorkeur uitging om te parkeren op een verhard gedeelte, en dat is jullie weer gelukt. Ik ben intussen nieuwsgierig geworden naar wat het monument op het plein dat staat voor het raadhuis voorstelt. Dank weer dat ik over jullie schouder wat mocht meekijken en kennisnemen van jullie avonturen. Wij in het eveneens regenachtige 'gave' kikkerlandje wensen jullie een voorspoedige thuisreis toe. Voor maandag a.s. is een droge dag voorspeld. Groet van P&W.

Peter Kee 2023-02-18 21:41:43

Volgens mij hebben jullie het leuk gehad zo te zien al die dagen. Goede reis terug. gr. Edso

Edso 2023-02-19 09:42:02

Toch nog een tussenstop, altijd wel wat nieuws te ontdekken. Welkom (bijna) terug!👋🏼

Luise 2023-02-19 09:54:18

Nogmaals een goed thuiskomen gewenst.Ook deze stop gaf weer een aantal mooie kiekjes. Gr.Marianne

Marianne 2023-02-19 15:21:39

Welkom thuis Ina en Marinus. Ik zag jullie camper al weer staan. Heerlijk om nog even een tussenstop te maken in Eibelstadt. Een leuk plaatsje zo te zien. We spreken elkaar vast snel weer.