Camping Zlokovic

Montenegro, Bijela

We dachten vandaag een relax dag te hebben maar dat pakte anders uit. We zijn de hele ochtend in touw geweest op zoek naar een tandarts omdat ik weer problemen heb. Onze camping baas, die gelukkig ook goed Engels spreekt, is met ons rond gereden van hot naar her en tig telefoontjes gepleegd om iets te vinden dat open was want het is hier goede vrijdag dus bijna alles is dicht op medisch gebied.

Een paar weken voor dat we weg gingen heb ik dezelfde problemen gehad, een fistel bij de wortel van de kies.Door een penicilline kuur was alles over, dacht ik en wilde zo mijn kies behouden. Maar ik herken al weer de verschijnselen en om erger te voorkomen, want ik ben hier behoorlijk ziek van geweest, dacht ik, de kies moet er nu toch uit. Maar de tandarts oordeelde ook weer eerst penicilline en maandag mag ik terug komen om hem te laten trekken. Het is even niet anders, we vermaken ons hier wel. De fietsen er dan toch maar uit, alhoewel er voor morgen regen voorspeld is.Nu is het heerlijk weer zo'n 24°.

We fietsen een stuk langs de kust naar rechts en naar links tot aan de ferry boot. Niet ver bij ons vandaan zien we dat men mosselen en oesters kweekt. Er staat zelfs een tafeltje dus ik denk dat je ze er ook kunt eten.Je ziet verschillende mooie hotels, appartementen maar ook wel veel de lelijke Oostblok gebouwen. Hier en daar staan ook privé woningen van autochtonen, ook luxe en minder mooi. Vanmiddag zien we ook de grote cruise schepen voorbij varen van en naar Kotor, net als Dubrovnik een populaire bestemming.

Zondag gaan we met de veerboot naar de andere kant en rijden dan richting Kotor.Dit is een rustige weg om te fietsen met mooi uitzicht naar de andere kant van de baai. Op de veerboot zien we hoe internationaal het hier is, bussen met Aziaten, Russen en ook de Luxemburgers zien we. Deze laatste hebben we hier destijds ook al zo veel gezien, opmerkelijk voor zo'n klein landje maar ze brengen hier denk ik hun geld. Montenegro heeft illegaal de euro ingevoerd en zo dus wel de lusten maar niet de lasten/controle! En wat de Russen betreft dit zijn misschien de sponsors van Montenegro!

Het is een prachtige route, schilderachtige plekjes met overal kleine privé haventjes. Heel veel plekjes waar je even kunt zitten en genieten van het uitzicht. We fietsen tot Muo waar je tegenover Kotor bent. Dit bezochten we al eens dus we rijden dezelfde mooie route weer terug.
Als we weer op de camping zijn heeft de familie Zlokovic visite en zitten ze met de hele familie aan het paasdiner.
Later komen ze ons nog een tableau met heerlijke hapje brengen. Ze zijn heel attent, er word iedere dag ook even geinformeerd hoe het met me gaat.

Maandag is zoals voorspelt weer een regenachtige dag, helaas, maar er stond iets anders op het program.
Vanmorgen heeft Uros Zlokovic, de eigenaar van de camping, ons weer naar de tandarts gebracht waar ik om 10 uur een afspraak had. Na de verdoving en even wachten wordt de kies er soepeltjes uitgetrokken.Na nu nog 2 dagen de medicijnen te slikken hoop ik dat "het" is opgelost. Morgen vertrekken we en gaan richting zuiden om stukje verder af te slaan richting Podcorica. Ondanks de sores hebben we het hier toch leuk gehad .
Groetjes Ina en Marinus.

Jeetje Ina wat een toestand weer. Ik had een kaarsje branden voor je. Hoop dat het geholpen heeft. Hoop dat het nu klaar is met de kiespijn en jullie verder kunnen genieten. Sterkte.

Karin 2019-04-29 11:33:26

Het is nooit saai bij jullie. Ik hoop dat het verder goed gaat. Geniet lekker van jullie reis. Wij lezen en bekijken allles met veel plezier.

Tineke 2019-04-29 14:44:50

Je hebt m’n blog gelezen 😏, je ziet ‘het gaat altijd anders’. Goed hoe je er mee om gaat! En van een mooie fietstocht, in de zon, kan genieten. Hopelijk is ‘de rotte kies’ geen spelbreker meer in de komende weken. Ik blijf jullie met belangstelling volgen. Wij nu voor een paar dagen in Turijn. All the best. Peter

Peter van Tol 2019-04-29 18:54:30

Jeetje Ina, gelukkig blijf je lachen. Prachtige foto's weer! En wat is het daar lekker rustig, en de kleur van het water! Mooi allemaal, heerlijk genieten!

Simone 2019-04-29 19:12:08

Super, jammer van je problemen met je tand, maar er zijn ergere dingen he! Voor de rest niet anders dan lof jullie verslag en foto's! Gr en tot de volgende

Rik & Els 2019-04-30 08:59:18

Toch weer de kies die opspeelt maar gelukkig zijn daar ook tandartsen aanwezig, en zo te zien een moderne praktijk. Nu weer volop genieten, het is er prachtig aan de foto's te zien. Groetjes

José 2019-04-30 15:44:56

Never a dull moment zou jij zeggen Ina, maar dat met die kies moet nu maar eens afgelopen zijn. Een ontsteking in je kaak en nog erger een fistel...dat zijn geen grappen meer. Toch hebben jullie weer een leuke plek gevonden om te bivakkeren!! Jullie hebben het zeker ook getroffen met jullie behulpzame campingbaas. Prachtige foto's van wat er rondom jullie te zien is. Tot slot de foto als goed aandenken dat de kies nu echt verwijderd is. Beste In & Marinus, nu wordt het tijd om echt te gaan genieten. Warme groet van Peter & Wilna

Peter 2019-04-30 17:24:58

Jeetje Ien, heb ik even een paar dagen niet gelezen .... Zo zie je maar, je kunt nooit alles ondervangen. Ik ga eerst even verder lezen en dan hoor je me. Het is daar wel prachtig, zeg!! Jaloersmakend.