Miravet

Spanje, Miravet

10-4. Plan was vanmorgen naar de CP La Campaneta te gaan even ten zuiden van Mora d’Ebre, met alles erop en aan. Centraal tussen 3 plaatsjes gelegen om hier wat te fietsen. We komen er aan en vinden het helemaal niks, er was niemand, dan kun je een nummer bellen, hek gesloten en 5 blaffende honden. Je zoekt iets uit ook op een plaatje, nee niks, gauw wegwezen.

Maar dan a la minuut even wat anders zoeken, de P bij Miravet een leuk plaatsje aan de Ebro met boven het dorp een kasteel, hier vlak bij .We hadden in Mora d’Ebre boodschappen gedaan en voor bij de koffie ook pastel de nata’s meegenomen, soms kan ik de verleiding niet weerstaan 😉 . De plek staat ons aan, eerst maar eens koffie met een pastel de nata.

Dan lopen we naar het dorp, het ligt prachtig in een bocht van de rivier. We lopen een stuk naar boven alleen naar de oude kerk, kasteel sla ik over, nu even niet. Bij de kerk heb je een mooi uitzicht, zal boven bij het kasteel, dat je kunt bezoeken, nog wel mooier zijn, maar ik spaar mezelf.

Wandeling door het dorp op zoek naar een restaurant, dat we achter in het dorp vinden. We zijn 1 van de eersten maar als we om half 3 weggaan zit het stampvol. Een menu del Dia niet goedkoop € 19,80, keuze uit 5 primo‘s, 5 secondo‘s en 4 toetjes, inclusief brood en wijn.
We vonden de kaart leuk en ik vind het altijd leuk voor iets onbekends te gaan. Mijn 2e kleus was geroosterde pompoen met groente en kaas erover, apart en erg lekker. Prima gegeten, terug eerst even siësta en daarna buiten in het zonnetje wat lezen.
Groetjes Ina en Marinus.

Heel erg mooi daar 😍 heerlijk hè die pastel de nata 😜. Fijne avond.

Karin 2024-04-10 19:33:07

Siësta, je neemt de goede Spaanse gewoonten al helemaal over! Ook dat is cultuur 😂

Peter 2024-04-10 19:43:28

Mooie

Mike 2024-04-10 22:51:47

Er ging iets fout. Mooie camperplaats.

Mike 2024-04-10 22:52:44

Ina, wat heb je weer een prachtig sfeerbeeld gegeven met de foto's. Ik volg jullie graag en wil je de groeten over brengen van de taijigroep. We hopen dat jullie blijven genieten!

Wietske 2024-04-11 08:12:22

Heerlijk sfeertje, plein bij water. Gelukkig weer een mooie plek gevonden!