Castell de Ferro

Spanje, Castell de Ferro

4-3 We zijn weer 100 km naar het westen opgeschoven en staan in Castell de Ferro op een CP. De CP is op loopafstand van het dorp en is bij het strand maar ivm het eventuele slechte weer staan we iets naar achteren uit de wind. De rit hiernaar toe is door een gebied met overal plastico‘s, het laatste stukje als het bergachtig wordt, ook op de hellingen. We vinden het altijd een treurig gezicht en ook nog eens foei lelijk.

‘s Middags is het droog en lopen we grotendeels langs het strand naar het dorpje. Ongelooflijk zoals de zee tekeer gaat, het is prachtig om te zien. De harde wind hebben we vannacht en vanmorgen denk ik al gehad. Het is nog een authentiek dorp maar wel vergane glorie. Op het strand liggen een paar kleine vissersbootjes. Ook hier in het dorp zie je de vervuiling van het saharazand.

Het weer is vandaag reuze mee gevallen, achter in de middag vallen er weer wat spatten, het zand is nog steeds niet uit de lucht, de voorruit van de camper zit ook weer onder het zand van een paar druppels regen!

5-4 Vannacht is dan de regen gekomen en ook nu regent het nog. Het wordt dus een leesdag en ons oriënteren over eventuele plekken voor de komende dagen. Het is nog niet droog geweest vandaag en dat wordt het denk ik ook niet. Anders waren we nog even de weg achter de CP om hoog gelopen voor een overzicht foto van de baai met het dorp, jammer.
Marinus leest op internet donderdag storm, ajakkes niet weer hè maar dat blijkt voor Nederland te zijn. Maar voor ons het goede nieuws: het betere weer is onderweg hier naar toe!
Groetjes Ina en Marinus

PS om 4 uur was het op een paar druppels na droog dus toch even naar boven gelopen , naar het dorp en langs het strand terug. De zee is nu een stuk rustiger. Even wat beweging en een frisse neus.

Hi Ina & Marinus, Ik kan jullie een beetje geruststellen, vandaag 5/4 valt er in de omgeving van Malaga 37 mm. regen bij een temp van 14oC. Morgen 6/4 zal er nog 8 mm regenval zijn bij een temp van 19oC. Donderdag a.s. tot volgende week maandag zal het nauwelijks regenen met oplopende temperaturen van zo'n 22 à 23oC. Eerst dinsdag 12/4 zal er naar verwachtingen 12 mm. regenval zijn bij 19oC. Dus als je mooi weer wilt hebben iets meer in de richting van Malaga gaan. Warme groet van Peter. Heb het goed samen.

Peter Kee 2022-04-05 15:21:53

Hoi, we kunnen veel voorbereiden/regelen enz., maar het weer in Europa niet. Gelukkig maar, want de boer heeft liever regen en de ijsboer zon. De trek naar landen rondom de Méditerranée is een logische, want daar is een grotere kans op zon. Maar toch....verwachtingen kunnen weleens tegenvallen. Jullie zijn geen volbloed 'strandmensen' dus heeft jullie belangstelling een groter bereik dan CP's aan/dichtbij de costa's. Maar een lekker zonnetje en tenminste 'twintigers' wat de temperatuur betreft maakt het camperen aangenamer. De voorspellingen voor NL en ES zijn goed, kwestie van tijd. Wij gaan ons langzamerhand oriënteren op FR en ES. Eerst nog 6-8 weken revalideren na de rugoperatie van vorige week, daarna staat het vizier weer op "Iberisch'. jullie een fijne tijd, blijf GGG=Gezond, Gelukkig, Gezellig.

Peter 2022-04-05 15:24:24

Mooie omgeving waar jullie zijn. Jammer van de regen. In Nederland is het niet veel beter alleen kouder denk ik. Volgende week gaat het in Nederland beter weer worden. Dat zal bij jullie dan zeker ook wel dus nu maar heerlijk lezen, mmmmm.

fritsellen 2022-04-05 16:06:45

Mooi om die golven zo dicht bij te zien. Vooral bij dat restaurant! Wij zijn weer iets dichter bij jullie in Montenegro(Faro). De camper staat in de garage met brandstofinspuiting probleem. Wij zijn nu in een hotel.

Mike 2022-04-05 21:41:08

Wel spectaculair die golven maar nu genoeg! Niet te geloven toch, dat weer… en alles oranje door het Saharazand… 🤨