Montignac

Frankrijk, Montignac

We zijn weer een klein stukje langs de Vézère gereden naar camping Le Moulin du Bleufond bij Montignac. Vanaf de camping is het een klein stukje lopen naar het stadje. We lopen via het stadsplan de historische route, dit is aan beide zijden van de rivier. De stad heeft ook een Middeleeuws gedeelte, hier zie je huizen die netjes opgeknapt zijn maar we lopen ook de berg op achter het kasteel langs, hier is het behoorlijk verwaarloosd. En voor het uitzicht hoef je het niet te doen helaas.

Het weer is wisselend, toen we op de camping aankwamen was er af en toe een beetje zon, dus tijdens de wandeling treffen we het nog net. Dan is er weer even een beetje regen. Plan was om hier ook wat te fietsen, er zijn hier 2 gemakkelijke routes, maar er is morgen weer wat regen voorspeld.

Hier vlakbij de camping is de grot Lascaux II , 2 wil zeggen de replica van de grot met beschilderingen van 17.000 jaar geleden. We hoorden van Nederlanders dat hier een rondleiding wordt gegeven(in het Engels) van anderhalf uur, zeer de moeite waard. Er is zelfs nu al een Lascaux 4(ook replica), we slaan het toch over, er is zoveel te bezoeken/bekijken hier in deze streek dat je moet een keus maken.

Vandaag is het weer zwaar bewolkt en vanmiddag ook weer kans op een bui, we gaan dus niet fietsen en ook niet naar de grot maar hebben gistermiddag de terugroute gepland en vertrekken hier straks. Dit is dus even het laatste verslag van onze Frankrijk reis ,het was weer een mooie reis, veel gezien en mooie dingen gezien. Gelukkig deze keer een reis zonder panne of ander "gedoe", allemaal bedankt voor jullie reacties op de site en via PB's.
Groetjes Ina en Marinus

Hoi I&M, Ook aan alle goede dingen komt een eind. Het was een mooie reis, gelukkig idd zonder pech 😏. Goeie en veilige terugreis gewenst. Straks mag je je winterjas weer aan. Wij blijven nog ff in zonnig España. Saludos, Peter

Peter 2019-10-06 10:33:48

En bedankt nog voor de tips!

Peter 2019-10-06 10:34:55

Goeie reis terug. Het was weer leuk om jullie reis te volgen.

Tineke 2019-10-06 10:44:58

Fijne en veilige terugreis, nog even genieten van het zwerven en dan naar het "vaste" huis. We blijven jullie volgen, jullie plekjes zijn vaak precies de plekjes waar wij ook van houden, de aanwijzingen zijn top en samen met de womo boekjes een ongekende schat aan mooie dingen zien en beleven. Dankjewel daarvoor en wij blijven nog even in Griekenland. Groetjes van Mike en Wilma

Wilma 2019-10-06 10:53:09

Het weer is hier ook echt omgeslagen. Niks aan. Het is en blijft een mooi land, maar ons vakantieland is het niet echt 😊. Goede reis huiswaarts. Groetjes.

Karin 2019-10-06 15:14:13

Heel veel dank voor de foto's met verslag en de teksten erbij! Heb weer van alles meegekregen over/van de streken die ik vroeger heb bezocht. Goede thuisreis en gelukkig geen "pech onderweg"!Op naar de volgende belevenis.

Marianne 2019-10-06 22:56:24

Zoals altijd ook nu weer genoten van jullie verslag, de foto's en alles wat jullie hebben meegemaakt. Een hele goede thuisreis gewenst. Wij blijven nog even op een regenachtig Evia. Hartelijke groeten, Nico

Nico 2019-10-07 09:01:10

Wilde net roepen “jullie houden het uit in la douce France" maar lees nu toch dat de terugreis is ingezet. Tot gauw🙋‍♀️😘