Vertrek

Nederland, zaandam

Komend weekend gaan we weer op stap met de camper. Eindbestemming is Sicilië, in 2013 waren we hier ook, maar toen zijn we met de boot vanuit Genua naar Palermo gegaan.

Deze keer gaan we over land via Oostenrijk, door het midden van Italië naar het zuiden om daar in Calabrië bij Villa San Giovanni de boot naar Messina te nemen. Een korte overtocht van 40 minuten.

We hebben van Italië natuurlijk ook al veel gezien , vooral de plekken langs de kust, maar ook Toscane en Umbrië .We proberen toch wat nieuwe plekjes te ontdekken zoals bv Tivoli bij Rome. In het zuiden onder Salerno gaan we weer langs de Cilento kust verder. Dit is globaal een beetje de route maar dat kan natuurlijk zomaar ineens anders worden.

Op Sicilië hebben we al de belangsrijkste toeristische plekken gezien, zoals de Etna en de 3 tempelgebieden, allemaal te lezen
op onze site www.opstapmetdecamper.nl met veel info zoals GPS posities.

We gaan waarschijnlijk vanuit Messina naar het zuid west gedeelte van het eiland om dan halverwege weer naar het noorden en de noordwest kust te gaan, ten westen van Palermo.

Terug is er niets geboekt qua overtocht met de boot. Dat hebben we destijds ook ter plekke geregeld en zijn toen weer vanuit Palermo naar Genua gegaan. Er zijn vanuit Palermo 2 opties : Genua of Livorno, we zien wel wat het wordt.

Groetjes Ina en Marinus

Heel veel plezier. Lijkt me een fantastische reis...dit staat bij mij ook nog op mijn verlanglijstje...ben benieuwd naar jullie verslag Grt ria

Ria 2023-04-03 19:18:39

We gaan jullie volgen. Sicilië staat ook nog op ons lijstje. Groeten uit een aangenaam warm en droog Spanje.

Mike 2023-04-03 19:27:45

Volg jullie weer op de voet!Lijkt me wel wat,heel goede reis,toch veel nieuwe zaken te zien,mooi weer en genieten!

Marianne 2023-04-03 19:54:42

Goede reis en heel veel plezier, we volgen jullie weer, we gaan zelf in augustus die kant op. Groetjes J&M

John en Marian 2023-04-03 19:59:27

Wij wensen jullie veel reis plezier! Volgen jullie met veel plezier. Hartelijke groeten vanuit Toscane Italië Pieter en Berta Smilda

Berta Smilda 2023-04-03 20:38:23

@John en Marian, ik zie jullie niet meer op Polarsteps ben alles “kwijt” moet ik me misschien opnieuw aanmelden?

Ina 2023-04-03 23:03:32

Hoi, Goede reis en vooral veel plezier. Voor ons nadert Griekenland weer over twee weken. gr. Edso

Edso 2023-04-04 07:55:44

Ik zie jullie inderdaad niet bij de 'volgers' en bij 'volgend' staat aangevraagd, door mij dus en die kan ik niet wijzigen of weggooien. Ik kon niet zo snel een mail van jullie vinden. Dus gewoon aanmelden dan komt het goed.. groetjes J&M

John en Marian 2023-04-04 10:30:41

Hallo Ina und Marinus, wieder ein toller Reiseplan! Wir werden euch folgen und wünschen eine schöne Reise. Passt gut auf euch auf und kommt gesund wieder zurück! Viele Grüße Johanna & Wolfgang

Johanna & Wolfgang 2023-04-04 10:37:17

Niet alleen de bestemming is geweldig, maar zeker ook de reis er naar toe. Ben weer benieuwd naar jullie ervaringen en belevenissen. Ik heb HEEL VEEL plezier van je gedetailleerde documentatie, tips en beschrijvingen op ‘opstapmetdecamper’. Jullie zijn voor velen een inspiratie. Altijd de moeite waard als er weer een bijdrage verschijnt. Heb het goed samen en geniet van de reis. Be blessed, Peter

Peter 2023-04-04 10:55:28

Het schiet nu weer op. Jullie gaan vast een hele mooie reis maken en ik kijk nu al uit naar de uitgebreide verslagen met prachtige foto's. Ga heerlijk genieten. Goede reis en wees voorzichtig.

Kees Koele 2023-04-06 11:19:07

Hij is weer als nieuw, ontdeukt en wel. Dat het alweer 10 jaar geleden is… Bijna klaar voor vertrek… heerlijk! Spreek je vast nog wel even maar lig al een paar dagen voor pampus 🙄🤧🤒🥴

Louise 2023-04-06 17:24:17

Beste Marinus & Ina. Jullie hebben weer een mooie reis in het verschiet. Zoals gebruikelijk probeer ik jullie te volgen, het is altijd fijn om over jullie schouder mee te mogen kijken naar alle plekken die jullie onderweg aandoen. Blijf gezond, en vooral geniet van wat er te genieten valt. Groet van P&W

Peter Kee 2023-04-09 21:54:03

Voor zulke ervaren reizigers die jullie zijn, zal het nog moeilijk worden om nieuwe plekjes te ontdekken. Een hele goede reis in ieder geval en hartelijke groeten uit een warm Spanje. Nico&Nel.