Bruneck

Italië, Bruneck

15-10 Het heeft vannacht een beetje geregend maar het is nu droog.Vandaag gaan we met de trein naar Bruneck, station is vlak achter de camping en met 5 minuten ben je in Bruneck. Van de camping krijg je een OV weekkaart voor bus en trein voor heel Zuid Tirol. We zijn ooit met de trein naar Bolzano geweest omhoog naar Oberbozen en dan met een smalspoor treintje naar Klobenstein. Ja alles met je gratis OV kaart.

Bruneck heeft een mooie oude binnenstad met nog een paar oude stadspoorten. Het is ook een gezellige leuke winkelstad en meestal ook niet overvol. We maken een wandeling, kijken hier en daar. In de loop der jaren heb ik heel Bruneck al eens gefotografeerd. Rond half 1 wordt het stiller want de helft van de winkels sluit van 12.30-14.30.
Dan is het tijd voor een pizza punt op ons vaste adres.
‘s Avonds gaan we in het dorp op het plein eten, als we naar het dorp lopen lijkt er wel sneeuw op de bergen te liggen, afgelopen nacht heeft het hier geregend.

Voor wie geïnteresseerd is in de omgeving lees wat oude verslagen. Bij de verslagen op Pindat van 2021 : Weer naar Griekenland staan 3 verslagen St.Lorenzen. En natuurlijk ook bij bijna alle winterreizen Oostenrijk-Italië.
In het dal hebben we alles inmiddels bezocht met bus en trein, oa de burcht bij Sand in Taufers, Meransen met het kleine skigebied, de Pragser Wildsee. Maar vorig jaar in de zomer dus ook gefietst naar oa het openluchtmuseum.

Ook het slot boven de oude binnenstad van Bruneck is zeer de moeite waard hierin bevindt zich het Messner Mountain Museum. Reinhold Messner laat hier het leven zien van de bewoners van de belangrijkste berggebieden op aarde in oa Andes, Tibet, Mongolië, Himalaja en de Alpen.

16-2 Vanmorgen om half 8 al vertrokken, als een speer Oostenrijk door en ook snel langs München. Op zondag rijdt er nauwelijks vrachtverkeer dus ook in Duitsland schieten we goed op. We staan nu op een P in Merzenich, een plaatsje tussen Aken en Keulen in, niet ver van de Nederlandse grens. Beetje vreemde route want er was een autobaan richting Venlo afgesloten.

Dus geen Arnhem, we willen de fiets met kapotte onderdelen in Schijndel bij Lacros langs brengen. Schijndel is nu niet bepaald bij ons in de buurt en voorlopig hebben we wel weer andere dingen te regelen zoals de deuk in de camper laten repareren.
Het was weer een mooie reis met hier en daar wat “gedoe” maar er zijn ergere dingen.
Dit is dus het laatste verslag van onze Griekenlandreis 2022. Bedankt voor jullie berichtjes, emails en whatsappjes , altijd leuk om iets te horen.
Groetjes Ina en Marinus

Goeie reis verder. Het was weer leuk jullie verslagen te lezen en de foto’s te bekijken.

Tineke en Philipp 2022-10-16 20:19:21

Hallo Marinus en Ina Wat was het weer een mooie reis, met wat gedoe, het heeft jullie niet uit het veld geslagen. Ik heb er van genoten en de foto’s waren prachtig. Fijne thuiskomst en lekker na genieten. Vriendelijke groet uit Groningen.

Berta Smilda 2022-10-16 21:35:38

Hoi Marinus & Ina, Dank voor jullie verhaal en belevenissen ook dit keer. Wat mij opviel toen ik naar je foto's keek, is dat er heel dik hout wordt gebruikt voor het maken van hekjes langs het looppad op foto 1 en 2. Dat moet kennelijk de komende 30 jaar meegaan :-) !! Jullie zijn ongelofelijk opgeschoten inmiddels in de richting van ons kikkerlandje waar dagelijks flink wordt geroerd in de politieke soep. Ja jammer van de deuk en de kapotte fiets. Gelukkig is het allemaal nog goedgekomen na de val v.w.b. persoonlijke verwondingen. Duitsland is in het weekend beter berijdbaar zonder internationaal vrachtverkeer, dat is jullie al gebleken. En wat de route die was afgesloten bij Venlo...half Nederland is momenteel in de weekenden dichtgezet en is bezaaid met gele borden en omleidingen. Daar kunnen ook wij in de provincies waar wij mee te maken hebben over meepraten. Veel succes met het laatste stukje, binnenkort spreken wij elkaar weer. Kom goed thuis en succes met alle beslommeringen die nu op jullie pad liggen. Bedankt dat we weer over jullie schouder mochten meekijken in jullie Griekse avontuur !! Groet van P&W

Peter Kee 2022-10-17 09:56:24

Welkom (bijna) thuis! 🤗😘

Louise 2022-10-17 11:57:40

Dank voor de leuke verslagen, mooie foto's, ondanks een kleine tegenvaller voor jullie.Goede thuisreis dan ook en ja het weer is niet hetzelfde, maar jullie kunnen nagenieten en terugkijken op een toch wel geslaagde vakantie(reis).Met dank en groet van hier.

Marianne 2022-10-17 14:28:05

WELKOM THUIS VANDAAG. Het was weer een mooie rit en verslag. Ook weer prachtige foto's. Groetjes Adrie en Arthur.

Adrie en Arthur 2022-10-17 16:21:00

Weer een mooie tijd geweest met (nieuwe) ervaringen. Maar herinneringen zijn blijvend. Ik heb bewondering voor jullie levenslust en flexibiliteit 👍👍. Ik denk dat nieuwe plannen al vorm krijgen?? Dank ook voor alle info tijdens jullie reis en op de site. Velen doen daar hun voordeel mee! Met groet, Peter