Sagiada

Griekenland, Thesprotia Regional Unit

2-8 In de loop van de middag klaart het op en wordt het weer zonnig met een lekker windje. Er zijn hier boven Sagiada een paar plekken waar je als camperaar heerlijk kunt staan. Wij vinden dit de mooiste en staan hier heel erg graag. Er is hier ook altijd een mooie zonsondergang, alleen nu gaat de zon weg achter de bergen maar op een vroeger tijdstip in het jaar gaat hij precies onder tussen de 2 bergen, heel erg mooi!

3-8 Heerlijk geslapen, wat een rust en vlak onder je raam het kabbelende water. En ‚s morgens weer de kudde koeien die langs komen. Je moet hier ook altijd uitkijken waar je loopt of gaat staan ivm de koeien vlaaien. Onder de grote boom komen meestal wat Grieken die hier komen vissen, aan de andere kant van de baai zie ik een klein tentje staan, ook met vissers.

Wat schoonmaak werkzaamheden, lezen en zwemmen en begin van de middag lopen we naar de haven van Sagiada(2 km) om wat te eten. Op andere plekken zien we dat de douche niet meer werkt, blij dat die van ons het wel doet.

Later in de middag komt er een andere herder met geiten langs. Wat nieuw is, is dat we jonge mensen met wat simpele voorzieningen gewoon in hun auto of met een kleine tentje hier zien overnachten. En wat Grieken, het is tenslotte weekend, die vooral voor het vissen komen.

4-8 Zondag een rustige dag net als gisteren met dat verschil geen herders met kuddes gezien en vanavond is het Taverna Ina. Het is/lijkt warmer dan gisteren, er is bijna geen wind en er komt bewolking aan. Morgen vertrekken we weer, eerst wat boodschappen doen in Igoumenitsa.
Groetjes Ina en Marinus

Fraai hoor die foto van de zonsondergang. Trouwens ook de andere foto’s. Bekend terrein. En de simpele truc van de fles zonder bodem onder de douchekop kende ik nog niet, handig!

Nico Bloot 2022-09-04 16:29:17

Prachtig, Marinus ontbijt tussen de koeien. Mooie omgeving en mooie zonsondergang.

Willemijn Onrust 2022-09-04 20:15:38

Heerlijk rustig ! Geniet ervan .

Guda 2022-09-04 21:55:58

Volgens mij zijn jullie neergestreken op een prima plekje. Ondertussen verzorgen jullie de 'natte gemeenschap' door het aanbieden van water, een hond, een koe, geweldig!! Volgens mij heeft Marinus een bekend brilletje op, leuk dat te zien. Overigens heb je weer een inventieve manier gevonden Marinus, om geen kostbaar water te verspillen bij de douche, bedankt voor jullie verhaal van deze dagen en de leuke foto's !! Wij wensen jullie een mooi vervolg toe van deze reis. Groet van P&W.

Peter Kee 2022-09-04 22:28:31

Hallo ihr beiden, was für eine tolle Reise und wunderbare Fotos! Habe erst jetzt bei SPAM alles gefunden! Auch von Herrentrup und Blomberg. Wünschen euch weiterhin eine gute Reise und das ihr gesund zurück kommt. Viele Grüße von Johanna & Wolfgang

Johanna & Wolfgang 2022-09-05 09:42:10

Wat een prachtige reis maken jullie toch. Ik geniet iedere keer van wat jullie schrijven en de prachtige foto's die het illustreren. Het leuke is dat buurtgenoten van jullie met hun camper nagenoeg dezelfde route rijden en ik ook van hen foto's krijg en verhalen. Ik hoop dat jullie lekker genieten. Het weer is in ieder geval beter dan in het voorjaar in Spanje. Veel plezier. Groetjes, Kees Koele