Veigné

Frankrijk, Veigné

22 maart . We zijn in een vrij rechte lijn 240 km naar het zuiden gereden en staan nu een stukje ten zuiden van Tours. Vanmorgen was het een beetje mistig maar om 10 uur brak de zon door. In 2019 hebben we een reis gemaakt naar het Loire/Dordogne gebied en toen ook veel kastelen bezocht. Nu kiezen we voor een wat rustiger gebied en staan in Veigné, een klein dorpje aan de Indre. De CP ligt voor de camping die nu nog gesloten is.

Na de lunch lopen we naar het dorpje, dat niets voorstelt, aan het water staat een monumentaal huis met ooit een watermolen. Binnen is een atelier de modelage. Er zijn een aantal mensen bezig een hoofd te maken van klei. In het centrum staat bij een groot plein een kerk. We gaan weer terug en zitten verder de hele middag lekker in het zonnetje te relaxen en ons weer oriënteren wat de volgende bestemming wordt.

23 maart. We zijn weer 400 km zuidelijker gereden richting Bordeaux. Na de ringweg om Bordeaux hebben we de tolweg genomen en staan nu op een CP in Grignols. De eigenaar is met vakantie maar een buurvrouw doet het hek open en geeft ons de code. Het is een kleine CP waar diverse dieren, kippen, ganzen en een kalkoen rondlopen. We staan niet op de grasplekken ivm de regen is het te zacht maar we staan goed. Het is wat frisser dan gisteren en er is af en toe bewolking maar we kunnen buiten koffie drinken en gaan daarna even het dorp in. Niks te beleven, een Spar en wat kleine winkeltjes zijn open, maar toch even wat beweging gehad.
Het is hier heerlijk rustig, we staan hier als enige, groetjes Ina en Marinus.

Heerlijk plekje. Geniet ervan.

FritsEllen 2024-03-23 18:48:01

Bonsoir, plek ff opgezocht op P4N. Goede reviews, zeker als je ff rust zoekt. Geen mensen deze keer, maar kippen/haan 😏. Dat wordt vroeg wakker worden. Jullie kunnen de zondag starten met verse eitjes. Thuis deze CP al ontdekt of onderweg gezocht.

Peter 2024-03-23 18:48:17

Prachtige foto's en cp weer 👍 Heel leuk. Jullie schieten al lekker op 😊😜.

Karin 2024-03-23 19:04:52

Hallo vakantiegangers, lekker weertje hebben jullie uitgekozen. Bij ons is het drie keer niks met het weer. Leuke campingplaats hebben jullie gevonden. In de stad geen clown en indiaan tegengekomen? Merkwaardig :-)

Michiel en Sandra 2024-03-24 16:18:44

Bonjour, wat een heerlijk zonnige lenteplaatjes, ik om helemaal bij na een dag vól buien (tijdens fiets, trein, bus, lopen enz. naar/door Amsterdam 🇬🇷🎵). En de temperatuur haalde de 2 cijfers niet .. Lekker rustig, als enigen op zo’n landelijk plekje. Pipo was nog niet thuis? Jullie gaan hard!

Louise 2024-03-24 18:06:00

Toch al in de buurt van Bordeaux aangeland.Het mag dan in jouw ogen een saaie route zijn,lieve Ina, het heeft toch echt prachtige plaatjes opgeleverd. En laten we wel zijn...reuring is ook niet alles. Leuk al die beestjes op jullie standplaats. Geniet van de rust en het feit dat er weinig te beleven valt. Tsja er zijn ook landen waar het allemaal gebeurd. Persoonlijk kies ik toch liever voor een vredige omgeving. Heb het goed samen dame en heer !!