St.Lorenzen

Italië, St.Lorenzen di Sebato

Vrijdagmorgen(de 13e 😫) op tijd vertrokken, eerst naar de kust en dan richting noorden. De Povlakte overgestoken en dan de A22 langs het Gardameer naar Bolzano, het bleef warm tot ruim boven de 30°, maar met de airco aan prima` rijden. We hadden ook Ravenna als optie, waar we al eens waren, maar te warm. Daarom rijden we door naar St.Lorenzen in het Pustertal in Zuid Tirol. Bij Brixen ga je van de autobaan af en dan is het nog maar 25 km het Puster Tal in naar St.Lorenzen.

We hebben de route al tig keer gereden langs de Dolomiten maar het blijft een mooie, maar drukke weg. We zijn bijna van de weg afgereden, een klein bestel busje kwam van de linker baan ineens op ons af terwijl wij helemaal rechts reden. Als Marinus het stuur niet omgegooid had was het niet goed afgelopen. Of hij had ons geramd of in nog een slechter senario, hij reed op 2 wielen zei Marinus, waren wij omgekieperd en de bestelauto was door gereden en lagen wij op zijn kant. Ik zei het al vrijdag de 13e daar hebben wij heel slechte ervaringen mee, in Griekenland-Pilion ooit gestrand met nieuwe camper!

Om 5 uur komen we op Camping Wildberg aan, hij staat helemaal vol, we hebben een plek voor 1 nacht en moeten morgenochtend kijken of er iets vrij komt. We hopen het van harte, we zijn hier zo graag, ‘s winters vooral voor de gasaansluiting, maar het dorp St.lorenzen ligt vlak naast de camping. Er is een grote supermarkt en een pleintje met een goed restaurant waar we vanavond op tijd heen gaan om te eten. En wat ook erg fijn is je krijgt een gratis OV week vervoerskaart waar je zelfs tot in Bolzano mee komt. Tussen de camping en het centrum is het station en in 5 minuten ben je in Bruneck, leuke plaats met nog een oud authentiek centrum.

Vanmorgen meteen gevraagd en we kunnen op de plek naast ons weer 2 nachten staan. Is in ieder geval wat en we vinden de plek niet slecht, uitzicht en niks voor ons. We gaan boodschappen doen in het dorp, het is er gezellig, maar zeker niet te druk, er is een rommelmarkt.

Dan met de trein naar Bruneck, hier is het gelukkig nog allemaal hetzelfde alleen veel meer terrasjes en fietsers, vooral mountainbikers.
Het oude centrum heeft nog een paar oude stadspoorten, de oude gebouwen hebben veel mooie ornamenten. Ja het is wat drukker dan we normaal gewend zijn, maar dat is met alles nu.

Eten natuurlijk op ons vaste adresje een grote pizza punt, dan wordt het tijd om weer terug te gaan want veel winkels sluiten hier tussen de middag. Wil je het centrum rustig bekijken is zondag ook een prima dag omdat er dan veel winkels gesloten zijn en het veel rustiger is. Supermarkt in het dorp is ook zondags gesloten en sluit ‘s avonds al om 7 uur, weer even wennen allemaal, ander ritme hier.

Terug op de camping tijd voor de siësta, daarna een beetje gezwommen in het zwembad. Groot is het niet maar het heeft heerlijk koel water want hier koelt het ‘s avonds en ‘s nachts behoorlijk af. Over het terrein van de camping loopt een beek, waar je via een trappetje in kunt komen, hier zie je ook kinderen in spelen. ‘S Avonds mogen de kinderen de ezeltjes van de camping naar de stal brengen. Het terrein is onderverdeeld in een aantal veldjes, waarvan het nieuwste gedeelte boven het grootst is. Het nieuwe sanitair gebouw is heel erg mooi, zeg maar luxe, zou geen mooier kunnen noemen. En we hebben er in de loop der jaren diversen gezien.
Groetjes Ina en Marinus

Gelukkig is het verkeersincident goed afgelopen dankzij de excellente stuurcapaciteit van Marinus. Goed hoor, want het is toch een penibele situatie, die zich daar voordeed. Ina, als jullie nu zo'n slechte ervaring hebben met rijden op vrijdag de dertiende, dan moet je toch wel echt graag weg willen om dit risico hernieuwd te willen lopen/ cq. aan te gaan?? Ik hoor het graag nog eens van je (;-). Camping Wildberg, mijn hemel wat staat het daar vol, maar ik begrijp jullie overwegingen om daar te willen staan.Mooi die beek die langs de camping stroomt. Bedankt weer voor jullie verhaal en de foto's !! Prettige en vooral veilige voortzetting van jullie toch wat bijzondere reis. Groetjes, P & W.

Peter 2021-08-15 00:18:46

Hoi Ina, prachtige fotos weer! Prachtig daar, en nog steeds mooi weer!

Simone 2021-08-15 09:46:06

Dat was even schrikken, maar gelukkig goed afgelopen! Ja vrijdag de 13e,wat wl je nog meer,de goden verzoeken!Moet zeggen dat ik 'm ook wel kneep op de snelwegen in Nederland op weg naar onze kleinzoon die jarig was,maar zonder kleerscheuren daar gekomen. Twee zielen een gedachte:vond ook dat camping Wildberg vol toont, maar ja jullie redenering is ook wel wat waard!Bovendien zitten jullie daar niet van de vroege ochtend tot de late avond!Weer mooie foto's en geen regen te zien! Goede voortzetting van jullie reis!

Marianne 2021-08-15 22:18:05

Dat was schrikken. Een ongeluk zit in een klein hoekje en vaak moet je niet alleen op jezelf letten maar ook nog op wat anderen doen. Gelukkig kunnen jullie het na vertellen en maar niet meer rijden op vrijdag de 13de.

FritsEllen 2021-08-15 22:47:15

Een omgeving/plek om te onthouden!