Agua Amarga

Spanje, Carboneras

22-3 We kijken regelmatig op 3 weer websites om te zien wat de gunstigste tijd is om wat te gaan doen. Vanmorgen zagen we al weer dat het geen fietsweer zou worden, jammer we hadden graag langs de rivier naar Orihuela gefietst, in 2009 waren we daar met de Semana Santa.

Dus we gaan weer een stuk verder en staan nu op de CP in Carboneras. Onderweg weer de nodige buien gehad, bar en boos. Maar nu is het droog en hebben we af en toe een flauw zonnetje. De plek hebben we uitgezocht op faciliteiten en loopafstand van het dorp. Dat zou 1,5 km zijn , nou dat valt een beetje tegen, dit is echt wel verder en heuvel op en af, een stevige wandeling.

We maken een kleine wandeling door het dorp, langs het Castillo de san Andres uit 1559, gebouwd ter verdediging van de kust. Het heet kasteel maar is meer een fort. Er staat een beeld van Lawrence of Arabia in het dorp, de crew van de film verbleef hier in 1962 lange tijd omdat de beroemde film hier ook gedeeltelijk opgenomen is. Na een wandeling over de promenade gaan we weer terug en besluiten om morgen weer te vertrekken, dit is niet onze CP.

23-3 We staan nu slechts een paar km verder op de CP in Agua Amarga, veel leukere plek en ook nog eens vlak bij het centrum van het kleine dorpje.
In 2009 waren we hier ook(niet op CP die was er nog niet) ik schrijf op mijn eigen site opstapmetdecamper dat we dit dorpje het eerste leuke kleinschalige dorpje vinden en dat na Mojacar de kust niet zo vol meer is en het ons wat prettiger aan doet.

Vannacht heeft het weer heel erg geregend, in de loop van de ochtend is het weer droog. Na de middag maken we een wandeling door het dorp en langs het strand. Ja nog steeds het kleinschalige dorpje, een sfeer die ons aanstaat. Het leuke dorpspleintje is er ook nog steeds. Het is een zgn wit dorp maar veel huizen zien geel van het woestijnstof dat op het grove stucwerk is blijven hangen.

Veel is gesloten natuurlijk, we hebben vlakbij een kleine supermarkt gezien die open is. Er is dus niet veel maar voor ons hoeft dat niet, we houden het hier wel een paar dagen uit. Lezen de digitale krant, een boek en kijken af en toe via Canal Digital op de Ipad naar een tv programma, ook uitzending gemist is beschikbaar.

Af en toe vallen er later een paar druppels, er zou morgen wat minder regen vallen maar er komt morgenmiddag een harde wind. Ik denk dat we hier vrij beschut staan, voorlopig blijven we nog even, prima plekje.
Groetjes Ina en Marinus

Wat jammer toch van die regen. Eens moet het toch ophouden.

fritsellen 2022-03-23 19:46:04

Staat dat bord nog bij die ondergelopen parkeerplaats " niet parkeren in geval van regen!" Of is dat weggedreven. Het is nu wel duidelijk waarom 😉 wij zijn er toch gaan staan, toen was doe hoogtebar er nog niet. Wel met de sleutel in het contact, de stoelen in de rijrichting, voor je weet maar nooit. Toch lekker geslapen en geen regen gelukkig.

Wilma 2022-03-23 20:50:05

✅ Echt pech met het weer!😏 Gelukkig vermaken jullie je en hebben jullie een sfeervol plekje gevonden. En veel blauw-wit (op de foto’s ..😉😁).

Luisa 2022-03-23 22:27:12

Nu het weer in Nederland minder gaat worden komt het in Spanje wel goed. Leuke reis maken jullie weer. gr. Edso

Edso 2022-03-25 08:41:38

Spectaculaire foto's van palmen in de wind !! Fijn dat jullie er redelijk beschut kunnen staan. Sterkte toegewenst, erger je niet en geniet van het lezen. Groet van Peter.