Biberwier

Oostenrijk, Biberwier

3-2 We zijn vanmorgen maar een klein stukje verder gereden en staan nu op camping Biberhof in Biberwier. Het is goed weer met af en toe wat zon maar vannacht komt er weer veel sneeuw aan.
We nemen een kijkje rond de camping en lopen ‘s middags via het Biberpfad(bever pad) naar het dorpje een leuke kleine wandeling, heen en terug 3,6 km. Het dorp is klein, een kerk , supermarkt en veel vakantie huizen, verder niets bijzonders maar het ligt natuurlijk mooi in de Zugspitz Arena.

4-2 Gisteravond laat begon het te regenen en dat is bijna de hele nacht doorgegaan en veranderde later in natte sneeuw. Jammer hier hebben we niets aan, het is een zooitje. Er was sneeuw voorspeld maar hier werd het dus regen. De verkeers berichten voor de wegen zijn slecht en vanmorgen vroeg hoorden we heel vaak de knallen om met explosieven lawines spontaan op te wekken.

De camperburen zijn vertrokken die kwamen voor een weekend langlaufen 😫. Wij hadden vandaag met de bus naar Lermoos en Ehrwald gewild, dat gaan we dus niet doen. Het wordt een leesdag en ons maar eens oriënteren over het vervolg van de reis.

5-2 Vanmorgen op tijd met de bus van 10 uur naar Lermoos vertrokken, het is prachtig zonnig weer maar met de middag gaat het al weer veranderen.
We stappen uit bij de kerk en lopen het dorp door en dan naar het beneden dorp waar we via het wandelpad naar Ehrwald lopen. Een prachtige wandeling, links en rechts zijn loipes en wordt er druk gelanglauft.
Hier liep in de Romeinse tijd de weg door naar Bolzano en Trento.

Als we in Ehrwald aankomen is het weer al aan het veranderen en is het helemaal bewolkt. Als we door het centrum lopen zien we ergens een gelegenheid om wat te eten. Prettig om even uit te rusten want dan heb ik er al bijna 8 km op zitten.

Daarna gaan we weer terug lopen naar Biberwier, dit is even zoeken en niet zo’n duidelijk pad/route als van Lermoos naar Biberwier. We lopen nog een keer verkeerd want wij moeten niet naar het dorp Biberwier maar naar de camping die weer voor/buiten het dorp ligt.

Om half 3 zijn we weer terug, pfffff totaal 14 km gelopen eerst maar even een half uurtje languit om de benen te ontspannen. Achter in de middag begint het weer licht te sneeuwen, maar het was een mooie dag vandaag, rustig weer en geen wind.
Morgen gaan we weer verder dwz stukje terug Duitsland in naar Garmisch.
Groetjes Ina en Marinus

Mooie landschapsfoto's.

Mike 2023-02-05 20:08:17

Als er sneeuw ligt klinkt het jodelen zo dof, daarom gaan wij liever in de zomer! :0)

Fred & Els 2023-02-05 20:21:40

Hoi Marinus & Ina, Wat een prachtige foto's Ina, in bijzonder de foto van Ehrwald aan de voet van de Zugspitze !! Ik denk gezien het weerbeeld dat het verstandig is om terug Duitsland in te gaan, om jullie voor te bereiden op datgene wat nog komen gaat. Hier is het weer ook voornamelijk somber en ook hebben we weer nachtvorst gehad de afgelopen nacht. Als je met de auto weg wil á morgens dan is het ruitenkrabben geblazen. Het is vooralnog niet anders. Voor jullie gerief, jullie zijn toch niet jullie 'sneeuwenijszoeker' vergeten mee te nemen?? Geniet maar van wat er is , groet van P&W.

Peter Kee 2023-02-06 14:31:36

Prachtige foto's al is het wel jammer van de regen. Geniet er nog maar van.

FritsEllen 2023-02-06 17:44:04

✅2 Jeetje, 14 km! Knap van je. Opnieuw een fotopracht👌🏼👏🏼 Jammer van de regen, de daaropvolgende viezigheid is vreselijk.