Monastiraki

Griekenland, Municipal Unit of Chalkeia

Om 10 uur rijden we Lefkas af dus de brug is net open. Daarna is het zoeken naar de nieuwe autobaan naar het zuiden. Heen ging het vanaf het vliegveld ook al heel anders omdat de normale route afgesloten is. Overal al groene borden van de snelweg/tolweg maar alleen richting Preveza goed aangegeven. Ongelooflijk maar we zijn 1 uur aan het „spoorzoeken“ geweest de navigatie stuurde ons ook 2 x de snelweg op waar je dan een stuk verder eraf moet. 2 x zijn we een oprit opgereden die niet als geblokkeerd stond, een vrachtwagen zwaaide al uit het raam, nee!!!

Dan maar richting Amfilohia de oude route, en een stuk daarvoor in eens een oprit richting Patras. We wilden niet langs de kust rijden,route die we al een paar keer gereden hebben maar de nieuwe snelweg. Aan de zuidkust gaan we naar Kato Vasiliki dat we ook kennen en waar veel ruimte buiten het dorp is. Aan het eind stopt de weg bij een mooie baai, Limnopoulas beach. Verbodsbord voor kamperen maar we parkeren alleen en zwemmen er want er is een stranddouche. Men komt en gaat hier, als er een auto vertrekt vraagt de man of alles oke is met ons in het Engels, poly kala natuurlijk.

Daarna gaan we op het plateau staan met uitzicht op Kato Visiliki en de brug bij Antirrio naar Patras op de Peloponnesos. We hebben hier een prachtige maan opkomst, weer eens iets anders dan zonsondergang, die zie je hier niet want die gaat achter de grote berg onder.

11-2 Vandaag een klein ritje van nog geen uur, we rijden weer via de snelweg. We hebben dit nog nooit gereden en het valt ons op hoeveel kleine parkeergelegenheden met toiletten er zijn. We gaan naar Monastiraki voorbij de brug bij Antirrio en ook nog voorbij Nafpaktos.
Hier is een grote P aan het strand met douches en grote bomen voor de schaduw.

We zijn er als een van de eersten en gaan bij de grootste boom staan, dit is een nieuw plekje voor ons. Het is al spoedig een komen maar ook gaan van mensen, men blijft meestal niet lang. Ik loop beiden kanten van de baai op, het is een mooi plekje.
In de loop van de middag lopen we nog naar het dorpje daar zitten de terrassen vol met eters, zoals gebruikelijk op zondag.Zowel op de P als in het dorp hebben we geen buitenlands nummerbord gezien, het zijn alleen maar Grieken.
Morgen gaan we weer een stukje verder langs de baai van Korinthe.
Groetjes Ina en Marinus

Hebben in Monastiraki drie jaar geleden ook gestaan. Mooie plek. Was op een zaterdag. Toen ‘s avonds erg onrustig, zoals vaak op zaterdag.

Nico Bloot 2022-09-11 20:47:53

@nico De volgende stop wordt natuurlijk Bella Vista, moeten toch ook die goede keuken even testen.

op.stap.met.ina.en.marinus 2022-09-11 20:51:25

Wat mij meteen opvalt is de blauwe luchten. Dit ziet er beter uit dan jullie eerdere Spanjereis. Prachtige foto's ook hoor. Het is iedere keer weer genieten van jullie berichten en plaatjes. Nooit geweten dat je met een camper op zulke mooie plekken mag staan en overnachten. Geniet maar lekker. Ik kijk uit naar jullie verdere belevenissen.

Kees Koele 2022-09-12 00:35:30

De feta fourno kan ik in ieder geval aanbevelen!

Nico Bloot 2022-09-12 10:15:26

Mijn eerste associatie met Monastiraki is toch Athene maar dat kon natuurlijk niet😜, het is een ander ‘kloostertje.” Heerlijk plekje, mooi, dat meertje. Heerlijk land, how I missssss (nu de zalige zomer op z'n eind loopt 💙🇬🇷🧿

Λουίζα 2022-09-12 18:42:33

Hi Ina & Marinus, Wat vervelend dat de navigatie 'spoorzoekers' van jullie heeft gemaakt. Maar met gezond verstand zijn jullie toch op plekken gekomen waar jullie wilden zijn.Wat een prachtig uitzicht op die immense grote steenklomp aan de andere kant van het water hebben jullie vanaf het plateau..wauw. Mooi trouwens de maanopkomst die je fotografeerde Ina! En Marinus had het weer goed bekeken een heerlijk plekje onder de grootste boom met de meeste schaduw die hij kon vinden. Een mooi plekje om de dag verder door te komen en een mooie plek voor de nacht. Gewoon even lekker leven zoals de Grieken dat doen !! Eens kijken wat er nog meer aan belevenissen voor jullie in het verschiet liggen. Groet van P&W....enne blijf gezond !! ;-))